וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופתו של מועמר קדאפי נטמנה במיקום סודי במדבר

25.10.2011 / 9:54

חמישה ימים לאחר מותו, אחרי שגופתו המוצגת לראווה החלה להעלות ריקבון ונכשל המו"מ עם בני שבטו על מסירתה, קברו המורדים את שליט לוב המודח "בטקס פשוט, במקום לא ידוע במדבר הפתוח"

סוף מוחלט בהחלט: חמישה ימים אחרי שמצא את מותו בעיר סירת, בנסיבות שטרם התבררו במלואן, נקברה לפנות בוקר (שלישי) גופתו של שליט לוב המודח, מועמר קדאפי, במיקום סודי. כך אישרו ב"מועצה הלאומית" של המורדים, השולטת במדינה. גורמים רשמיים במועצה הזמנית מסרו לרויטרס כי קדאפי נטמן לצד בנו מועתסם "במיקום סודי במדבר", כדי למנוע מקרי התעללות בגופה. "הם נקברו עם שחר, וזכו להלוויה ראויה", אמר לרויטרס גורם בכיר במועצה. "נפרסם עוד פרטים בהמשך".

סופו של מועמר קדאפי - סיקור מיוחד בוואלה!:
לוב במסר מרגיע לעולם: "אנחנו מוסלמים מתונים"
לוב הכריזה על קץ 42 שנות שלטון מועמר קדאפי
קדאפי לפני מותו: "אינכם מבדילים בין טוב לרע?"

מבקרים צופים בגופתו של מועמר קדאפי במקרר בשר בעיר מיסרתה, לוב, 24 באוקטובר 2011. רויטרס
אזרחים חולפים על פני גופתו של קדאפי במקרר הבשר במיסרתה, אתמול, זמן קצר לפני שהסתיימה הצגתה/רויטרס

מאז מותו, הוצגה גופתו של קדאפי במקרר בשר באיטליז במרכז קניות בעיר מיסרתה, אך אתמול הופסקה הצגתה לציבור לאחר שהחלה להירקב. במקביל, התנהל בימים האחרונים ויכוח בקרב הנהגת המורדים לגבי גורלה של הגופה, שהוכרע אתמול. "הוא ייקבר בטקס קבורה פשוט, בהשתתפות שייחים", הסביר הלילה גורם במועצה לרויטרס. "יהיה זה במקום לא ידוע במדבר הפתוח". עוד הסביר כי "מצב הריקבון של הגופה הגיע לנקודה בה היא לא תחזיק יותר מעמד".

לדבריו, התנהלו מגעים עם שבטו של קדאפי לגבי מסירת הגופה לרשות ראשיו. עוד הסביר כי ראשי המורדים במיסרתה, שהחזיקו בגופה, ניהלו מו"מ לגבי התמורה שיקבלו עבור מסירתה. אולם לבסוף, לדבריו "לא הושג הסדר בעניין". בעקבות זאת, הוחלט לקבור אותו במיקום סודי, כדי שמקום קבורתו לא יהפוך למוקד עלייה לרגל. לפני כמה ימים הסביר גורם במועצת המורדים לרויטרס כי רק ארבעה בני אדם ינכחו בטקס, וכולם יישבעו בקוראן לא לחשוף את המיקום.

מנהיג המורדים: אנשי קדאפי הם שהרגו אותו

אתמול הודיע רשמית ראש מועצת המורדים, מוסטפא עבד אל-ג'ליל, כי הורה לפתוח בחקירה לבירור נסיבות מותו של קדאפי, לאחר שדו"ח הפתולוג שערך לגופתו נתחיה לאחר המוות מצא כי הוא נפגע משני קליעים - בראשו ובבטנו. לדבריו, המועצה הקימה ועדת חקירה לבדיקת נסיבות האירוע.

בימים האחרונים טענו גורמים במועצת המורדים כי קדאפי נפגע מכדורים תועים כשהשיירה שהובילה אותו למעצר נקלעה לאש צולבת במהלך קרב בין המורדים לכוחות הנאמנים לשלטון הישן. מנגד, התראיין חייל מכוח המורדים שלכד את קדאפי וטען כי הוא הוציא אותו להורג בעצמו. עבד אל-ג'ליל העלה אתמול אפשרות נוספת, כשאמר כי ייתכן שקדאפי נורה על ידי אנשיו, שחששו כי ייחקר ויסגיר פשעים שביצעו תחת הנחייתו.

"הבה נבחן למי יש אינטרס שקדאפי לא יישפט", אמר. "בני העם הלובי מעוניינים לשפוט אותו על הפשעים שביצע נגדם. הם היו רוצים להחזיקו בחיים כמה שיותר זמן כדי להשפילו. אלו שרצו במותו הם אלו שהיו נאמנים אליו ופעלו תחת פיקודו. הם מרוויחים ממותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

איפה היורש, סייף אל-איסלם?

הריגתו של קדאפי בן ה-69, לאחר שנלכד בחיים בפאתי עיר הולדתו סירת, הביאה לסיום מלחמת האזרחים בת שמונת החודשים במדינה, ובעקבותיה הכריזה מועצת המורדים שלשום על "שחרורה" של לוב. במהלך השבועות הקרובים אמורה לקום ממשלת מעבר, שתכין את הקרקע לעריכתן של בחירות בתוך שמונה חודשים.

ואולם, בקרב המורדים עדיין שורר חשש שהמלחמה טרם הסתיימה, בעיקר לנוכח העובדה שבכיר בניו של קדאפי ויורשו המיועד, סייף אל-איסלם קדאפי, טרם נלכד (דיווחים שנפוצו על כך לפני יומיים התבררו כמוטעים). בימים האחרונים הופיעו מספר דיווחים סותרים על מקום הימצאו. בין היתר נטען כי הוא נמצא במדינה, ובדיווחים אחרים נטען כי ברח לאלג'יריה, לצ'אד או לסודן. שלשום אף הופיעה הקלטה של סייף אל-איסלם עצמו בערוץ הטלווזייה "א-ראי" הסורי, המזוהה עם משפחת קדאפי, בו הבהיר שהוא בחיים ונשמע להמשיך וללחום נגד המורדים.

המורדים בלוב חוגגים את מותו של מועמר קדאפי. AP
חגיגות ניצחון בבנגזי לאחר מותו של קדאפי/AP

"הוא נמצא במשולש הגבולות של לוב, ניז'ר ואלג'יריה, מדרום לעיר גאט", טען השבוע גורם בכיר במועצת המורדים. "יש לו דרכון לובי מזויף". עוד הוסיף כי הוא עדיין פועל בשיתוף פעולה עם ראש מנגנון המודיעין של קדאפי, עבדאללה סנוסי (שניהם מבוקשים על ידי בית הדין בהאג). "הם נמצאים באזור מדברי שמאוד קשה לנטר אותו ולגלות מה מתרחש בו", הסביר הגורם.

בתוך כך, מעל 100 אנשים נהרגו וכ-50 נפצעו אתמול בערב בפיצוץ מכלית דלק בעיר סירת - כך אישרה הבוקר הממשלה הזמנית בלוב. לדברי עדי ראייה, מאות אנשים עמדו סביב המכלית כדי למלא דלק במכוניותיהם כאשר אירע הפיצוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully