וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמד ג'עברי: "עסקת שליט - היום המאושר בחיי"

ניר יהב

20.10.2011 / 7:32

מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, שמסר את החייל לידי המצרים, סיפר בריאיון נדיר כי האסירים שגורשו אחראים להרג 596 ישראלים בסך הכל. לדבריו, הארגון קיבל ערבויות ששלומם יובטח

מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, אמר הבוקר (חמישי) כי היום שבו גובשה עסקת שליט היה "היום המאושר ביותר בחייו". את הדברים אמר ג'עברי בראיון נדיר, שהעניק לכתבת עיתון "אל-חיאת" בקהיר, זמן קצר לאחר שליווה את שליט והעבירו לידי השלטונות המצרים. הוא סיפר כי "העסקה הושלמה רק לאחר שישראל נענתה לדרישות חמאס". לדבריו, "ישראל הסכימה לשחרר מחצית מהאסירים [הכבדים - נ.י] לאחר שלא הסכימה לשחרר ולו אחד מהם".

"ישראל לא הסכימה לשחרר את מרואן ברגותי ואת אחמד סעדאת, או לשחרר בכירי חמאס נוספים", סיפר ג'עברי על תהליך חתימת העסקה, שבו השתתף. "הבנו שאין שום סיכוי שישראל תשחרר אותם", אמר. בעניין גירוש האסירים, אמר ג'עברי כי מספר האסירים שהועברו לחו"ל עומד על 41, רובם אנשי הארגון. לדבריו, מדובר באסירים שבסך הכל, לקחו חלק בפעולות שנטלו את חייהם של 596 ישראלים. "הבנו שגירושם הוא הפתרון היחיד שיכול להביא לשחרורם מהכלא. יחד עם זאת, הבטחנו ששלומם יובטח ושהם לא ייפגעו".

גלעד שליט חזר הביתה: סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
חמאס: גם בשלב השני בעסקה ישוחררו מחבלים
בישראל טוענים: משוחררי השלב השני: גנבי רכב
כך התנהלה העסקת לשחרור שליט - שלב אחרי שלב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לצד שליט, מוביל אותו למצרים. ג'עברי, בחולצת תכלת, בצד שמאל של התמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'עברי הוא דמות מוכרת היטב בישראל. סוכנות הידיעות הצרפתית העבירה אתמול דיווח מפתיע יחסית, לפיו אחרי שאנשי חמאס באו עם שליט לצד הפלסטיני של מעבר רפיח, הורה בכיר חמאס לתת לחייל המשוחרר "כוס מים וביסקוויט", כדי להקל מעט על החייל התשוש. לאחר ששליט שתה, ולפני שהוחזר לישראל, ג'עברי צוטט באומרו: "השבח לאל, אנחנו רוצים ששליט יהיה בבריאות טובה'".

מלחמת גרסאות לגבי השלב השני בעסקה

דובר גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, אמר אמש כי מצרים תפקח על השלב השני בעסקת שליט, שבו ישוחררו 550 אסירים נוספים מבתי הכלא בישראל, והצהיר כי הארגון ידרוש שהאסירים שישוחררו יהיו כאלה שהורשעו בגין עבירות ביטחוניות.

הדובר, אבו עוביידה, שצוטט בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", הודה כי חמאס לא יהיה מעורב ישירות במשא-ומתן על גיבוש רשימת האסירים. הוא אמר עם זאת כי הארגון מצפה שמצרים תוודא שהאינטרסים של חמאס "באים לידי ביטוי" ברשימה. לדבריו, תינתן עדיפות לשחרור אסירים מבוגרים וחולים, וכן לאלה שריצו למעלה מ-20 שנה מאחורי הסורגים. הארגון מצפה, לדבריו, שלא ישוחררו דווקא אסירים שממילא עומדים לסיים את תקופת מאסרם. שלשום דווח כי השב"כ יבחר בעצמו את רשימת האסירים, וגורם ביטחוני בכיר אף אמר כי בשלב השני של העסקה לא ישתחררו מחבלים, אלא "גנבי רכב ושוהים בלתי-חוקיים".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully