וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של אופיר רחום לא צפה במונא: "נקרע מבפנים"

יהושע בריינר

20.10.2011 / 0:05

שלום רחום לא היה מסוגל לצפות בתנועת הניצחון של המחבלת המשוחררת שהביאה לרצח בנו. "עבר לי בראש לעשות משהו ולהשיב לה כגמולה, אבל אלו רק מחשבות. המאבק הסתיים - והרוצחת ניצחה"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

"המחשבה שאמנה מונא מסתובבת חופשי בבירות אירופה קורעת אותי מבפנים". כך אמר אתמול (רביעי) לוואלה! חדשות שלום רחום, אביו של אופיר, אותו פיתתה מונא לפני עשר שנים, כשהיה בן 16, להגיע לרמאללה - שם נרצח. על מונא נגזר ב-2003 מאסר עולם, אך אתמול שוחררה במסגרת עסקת שליט. מונא נמנית על 11 המגורשים שהועברו לטורקיה, ובנחיתתה באנקרה אמש צולמה כשהיא מסמנת תנועת ניצחון.

מונה הייתה אמורה להיות מגורשת לעזה, כך על פי הסיכום המוקדם, אולם אתמול במצרים, סירבה המחבלת להיכנס לתחומי הרצועה, מחשש שהשלטון האיסלמי של חמאס עלול לפגוע בה (מונא היא פעילה בפתח). ישנן מספר גרסאות לגבי הסיבות לחשש שלה: לפי אחת מהן, היא חששה שיתנכלו לה משום שהיא לובשת מכנסיים. לפי גרסה אחרת, במהלך שנותיה בכלא נהגה היא עצמה להתנכל לאסירות מהחמאס, וכך רכשה אויבים רבים. בסופו של דבר, היא הוטסה ממצרים לטורקיה.

גלעד שליט שב הביתה - סיקור מיוחד בוואלה!:
מתרגל לחופש: גלעד שליט יצא לצעידה במצפה הילה
שליט: צפיתי בטלוויזיה בשבי, אך רק טבע וספורט
משוחררי השלב השני בעסקה: גנבי רכב ושב"חים
מלווי שליט: ג'עברי, מתכנן פיגועים ומשגר רקטות
ברק מקדם את הדיון בסוגיית המו"מ על פדיון שבויים
גם שלום חנוך הקדיש שיר לגלעד שליט

האסירים המגורשים נחתו: "נחזור להתנגדות". גדי וינסטוק אביב אברמוביץ', רויטרס
מונא מסמנת "וי" עם נחיתתה באנקרה. חששה להגיע לעזה/רויטרס, גדי וינסטוק אביב אברמוביץ'

רחום העדיף להתחמק מצפייה בתמונות המחבלת המשוחררת. "ביממה האחרונה אני עושה כל מה שאני יכול כדי להימנע מלהביט בתמונות של המחבלים שמשתחררים, בדיוק כדי לא לראות את הרוצחת הזאת", הסביר. "אבל לא ציפינו אצלה להרכנת ראש. לצערי הרב היא מוגנת מכוח ההסכם, ולמעט תביעה שהגשנו נגד הרשות הפלסטינית שמתנהלת בארה"ב, אין לנו הרבה מה לעשות".

"חבל שלא זרקו אותה בעזה"

עסקת שליט התקבלה אצל רחום ברגשות מעורבים. "ביממה האחרונה אני חש שמחה גדולה למראה חירותו של גלעד שליט", הוא אומר, "אבל כבול מאוד, מכיוון שאינני יכול לעשות דבר. המאבק שלנו הסתיים - והרוצחת ניצחה".

גלעד שליט ביומו הראשון במצפה הילה, אוקטובר 2011. דרור עינב
"חש שמחה גדולה למראה חירותו". גלעד שליט, אתמול במצפה הילה/דרור עינב

רחום מסביר כי מאבקו לא היה נגד שחרורו של שליט, אלא נגד החלטת הממשלה לשחרר מחבלים - ובהם רוצחת בנו. הוא עצמו לא ידע כי היא שוחררה לבסוף לטורקיה. "אני חושב על החיים שלה בחו"ל, וזה קשה לי", הוא אומר. "לאחר הרצח היו כאלה שאמרו לי שאנחנו חייבים לנקום את מותו של אופיר, ואני אמרתי לכולם שאנחנו אנשי חוק שחיים במדינה מתוקנת. האמנתי, כי כך אמרו לי נציגי הממשלה, שהרוצחת של בני תשלם את מלוא המחיר - וזו הייתה הנחמה הקטנה שלי".

ואולם, לדבריו, "היום עובר לי בראש שאולי נעשה משהו כדי להחזיר לה כגמולה. אבל אתה יודע שזה רק מחשבות ואתה נקרע מבפנים. היא מסתובבת ומסמנת 'וי', יש לה תוכניות להמשך החיים שלה, מסתובבת בבירות אירופה, והיא יוצאת המנצחת. גם רצחה, גם ירשה וגם חופשייה. חבל שלא זרקו אותה אתמול ברצועת עזה, אולי הם היו פותרים לנו את הבעיה".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

(עדכון ראשון: 14:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully