וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת שליט: כך ישוחררו האסירים - שלב אחר שלב

17.10.2011 / 14:45

נשלמות ההכנות האחרונות לקראת העברתם של האסירים הפלסטינים שישוחררו במסגרת עסקת שליט. אוטובוסים של חמאס הגיעו לבידוק ביטחוני בישראל ונציגי הצלב האדום נפגשו עם האסירים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

עסקת שליט עולה שלב: אוטובוסים פלסטינים שלהצלב האדום הגיעו בצהריים (שני) לישראל לתחילת תהליך הבידוק לקראת העברתם של האסירים הפלסטינים שישוחררו מחר במסגרת עסקת שליט. מתאם הפעולות בשטחים, אלוף איתן דנגוט, תיאם את הגעת האוטובוסים עם מפקד הצלב האדום בישראל, ז'אן פייר שרר. בהתאם לסיכום, הגיעו נציגי הצלב האדום לבית הסוהר קציעות שבדרום ולכלא הדרים שם מוחזקים האסירים שישוחררו והחלו בתהליכי וידוא הזהות.

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
אח שכול לנעם שליט: "שים סרט שחור על הדגל שתלית"
במצפה הילה מבטיחים: "נניח לגלעד שליט לנפשו"
מידן עדכן את נתניהו: נסגרו הפרטים האחרונים לעסקה
נתניהו למשפחות השכולות: מזדהה עם הכאב ומחבק אתכם.

אסירים המשוחררים במסגרת עסקת שליט מובלים לכלא קציעות, אוקטובר 2011. אלברטו דנקברג
האסירים הפלסטינים מגיעים לכלא קציעות, אתמול/אלברטו דנקברג

בשעות האחרונות הוחתמו עשרות אסירים בכלא קציעות על טופס התחייבות שלא לחזור לפעילות טרור. הם נשאלו האם יש להם תביעות נגד ישראל והוחתמו על ידי נציגי שירות הביטחון הכללי על הטופס למניעת טרור. בשיחה הובהר לכל אסיר כי יש לו מגבלות תנועה באזור יהודה ושומרון ובמזרח ירושלים. כמו כן, נמסר להם המועד, השעה והתאריך המדויקים בהם יגיעו למפקדת התיאום והקישור של צה"ל במחוז בו הם מתגוררים ברחבי יהודה ושומרון.

מחר בשעות הבוקר, ייצאו אוטובוסים מבתי הכלא בישראל לכיוון המעבר, שם יעמדו זה לצד זה. הדלתות ייפתחו, אוטובוס מול אוטובוס, כשנציג הצלב האדום באמצע, מחזיק ברשימת האסירים. ברגע שקצין המודיעין המצרי ייצור קשר עם נציגי צה"ל ויבשר על הגעתו של גלעד שליט לשטח מצרים, יינתן האות "GO" ואז תחל העברת האסירים. רק עם הגיעו של שליט לשטח ישראל בציר מאובטח תחל תנועת האוטובוסים הפלסטינים לכיוון רפיח המצרית. בניגוד לפרסומים בתקשורת הזרה, הוחלט שכלל האסירות ישוחררו יחד עם האסירים הגברים. מי ישוחרר קודם? בשעות הבוקר המוקדמות ייפתח מסע השחרורים, בהסעתן של 37 אסירות תושבות הגדה המערבית וכן אסירים תושבי מזרח ירושלים מכלא השרון לכלא עפר ליד ירושלים, ומשם ישוחררו ליעדם. 96 אסירים תושבי הגדה המערבית המוחזקים בכלא קציעות יוסעו אף הם לכלא עפר ומשם ישוחררו. שלושה מבין ששת האסירים תושבי ישראל ישוחררו מכלא מגידו, שניים מכלא איילון ואחד מתחנת המשטרה בקצרין שברמת הגולן. יתר האסירים יוסעו מכלא קציעות ומכלא השרון למעבר כרם שלום, ומשם ייסעו לעזה.

נשיא המדינה קיבל לידיו ביום שבת את תיקי האסירים המיועדים לקבל חנינה במסגרת העסקה. היום הוא צפוי להשלים את החתימות על התיקים, זאת אם בג"ץ יידחה את העתירות שהוגשו נגד העסקה. לא מן הנמנע שהנשיא יצרף מכתב לכל חנינה בו יכתוב, בדומה למה שכתב בחנינות קודמות, ש"כנשיא מדינת ישראל אני חותם על החנינות כחלק מעסקת החליפין, אבל אני לא שוכח ולא סולח ולא אסלח לעולם".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully