וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: "אי אפשר היה לשחרר את ברגותי וסעדאת"

ניר יהב

16.10.2011 / 10:00

ראש הלשכה המדינית של חמאס מגדיר את עסקת חילופי האסירים כ"היסטורית", וציין שהארגון "ריסק את יסודות המו"מ הזהירים של ישראל". לדבריו, ישראל לא שחררה את ברגותי מתוך חשש מכוחו

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אמר הבוקר (ראשון) כי עסקת חילופי האסירים בין חמאס לישראל היא "עסקה היסטורית", שבה הצליחו הנושאים והנותנים הפלסטינים והמצרים "לרסק את יסודות המשא ומתן הזהירים של ישראל כדי להשיג את המטרה". בראיון לערוץ טלוויזיה מצרי, הודה משעל כי 40 מתוך האסירים שישוחררו, יגורשו מחוץ לשטחים, וכי יוטלו מגבלות על אסירים שישובו לבתיהם. הוא אמר כי קיווה לשחרר גם את מרואן ברגותי, אחמד סעדאת ואסירים אחרים, "אך הדבר היה בלתי אפשרי".

עסקת גלעד שליט - כותרות אחרונות:
שירות בתי הסוהר פרסם את רשימת המשוחררים
הנשיא יחון האסירים, פעילי ימין הפגינו מול ביתו
גורם ביטחוני: "האסירות שמבקש חמאס לא נכללו בהסכם"

משעל אמר כי הוא "מרוצה מאוד" מעסקת שליט משום שהיא תביא לשחרור 35 אסירים בכירים, שישראל סירבה לשחררם, בטענה שרצחו ישראלים רבים. "שמחתי לא תהיה שלמה אלא לאחר שחרור כל האסירים הפלסטינים מבתי הכלא בישראל. הצלחנו להשיג את המרב בעסקה הזו, כי המשא ומתן עם ישראל היה קשה", הוסיף.

גורמים פלסטינים המוגדרים 'מהימנים' אמרו לעיתון כי האסירים ה"כבדים" שלא ישוחררו במסגרת עסקת שליט "העבירו לראש הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, העומד בראש צוות המשא ומתן של חמאס, מסר לפיו עליו לבצע את העסקה למרות שהם לא כלולים בה". לדבריהם, ישראל סרבה לשחרר את מרואן ברגותי "משום שרבים רואים בו יורש לאבו מאזן. על כן, שחרורו חייב להיעשות במועד שישראל תבחר".

משעל התייחס לדיווחים לפיהם חמאס מעוניין להעתיק את משרדיו מדמשק לקהיר, באמרו כי לא הגיש שום בקשה רשמית למצרים להעביר את משרדי הנהגת חמאס מדמשק אליה. "המצב יישאר כפי שהוא", אמר. בנוסף סרב להגיב על המצב בסוריה, משום שחמאס, לטענתו, "אינו מתערב בעניינים פנימיים של מדינות ערביות". בהתייחסו לתפקיד שמילא המודיעין המצרי בגיבוש עסקת שליט אמר כי הוא מילא תפקיד "לאומי וערבי".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully