וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת בחמאס: "מזועזעים שהבכירים לא חלק מהעסקה"

ניר יהב

13.10.2011 / 10:35

רבים בארגון מביעים זעם על כך שאסירים הנחשבים "כבדים" לא ישוחררו מבתי הכלא תמורת שחרורו של גלעד שליט. לעומתם, בכירי חמאס משוכנעים: "95% מדרישותינו נענו - וזה ההישג"

מחלוקת בחמאס סביב העסקה לשחרור גלעד שליט: העיתון "א-שרק אל-אווסט", הרואה אור בלונדון, דיווח הבוקר (חמישי) כי רבים בחמאס "מזועזעים" מכך שהאסירים ה"כבדים", כגון חסן סלאמה, עבדאללה ברגותי, עבאס א-סייד ואיברהים חאמד, לא ישוחררו בעסקה. "נאומיהם של בכירי חמאס בטקסים שתוכננו לאחר ביצוע העסקה בוטלו. מסיבת עיתונאים משותפת של הזרוע הצבאית של חמאס והזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות בוטלה אף היא", סיפרו.

לעומתם, בכיר חמאס, סלאח ברדוויל, אמר כי "לא ציפינו ש-100 אחוז מדרישותינו ייענו, אך הצלחנו להשיג 95 אחוז מדרישותינו". גורמים אחרים אמרו כי "העובדה שישראל הסכימה לשחרר 40 מתוך 70 האסירים עם 'דם על הידיים' - שקודם לכן לא הסכימה לשחרר - היא הישג גדול לחמאס".

עסקת גלעד שליט - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
פרקליטו של ברגותי: אי שחרורו לא יעבור בשתיקה
עסקת שליט: כל הפרטים על ההסכם שנחתם עם חמאס
משעל: "אלף אסירים שלנו ישוחררו בתמורה לאחד"

בתו של מזכ"ל החזית העממית, אחמד סעדאת, שיישאר אף הוא בכלא ולא ישוחרר במסגרת העסקה, אמרה לעיתון: "הזדעזעתי לשמוע שאבי ובכיר פתח מרואן ברגותי לא ישוחררו. ציפינו שישראל תסכים לשחררם, ואנחנו חושבים שמנהלי המשא-ומתן היו צריכים להתמקד יותר בשחרורם". יחד עם זאת, היא הביעה תקווה כי למרות שאביה לא נכלל בעסקה, הוא ישוחרר בעתיד.

פרקליטו של מרואן ברגותי, עורך הדין אליאס סבאג, אמר אתמול בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "הנהגת חמאס תצטרך לתת הסבר משכנע מאוד מדוע היא לא הצליחה לשחרר במסגרת העסקה את ברגותי ואת יתר האסירים הבכירים, כדוגמת אחמד סעדאת ועבדאללה ברגותי". לדבריו, בקרב משפחתו של ברגותי שוררת "תחושה קשה של אכזבה והפתעה, מום שהנהגת חמאס הבהירה להם כי לא תהיה עסקה ללא ברגותי וסעדאת".

"איני דובר של משפחות האסירים שלא ישוחררו במסגרת עסקת שליט, אך אני בטוח שזה לא יעבור בשתיקה", הוסיף עורך הדין סבאג. "כשחמאס מבטיח למשפחות האסירים 'לא נוותר על בן משפחתכם' ובסופו של דבר הוא מוותר – הוא חייב לתת דין וחשבון למשפחות. חמאס הרי הבטיח שלא יוותר על הסמלים הלאומיים, כמו ברגותי וסעדאת. מדוע הוא התקפל בסופו של דבר?".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully