וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "טורקיה יכולה למלא תפקיד במשא ומתן"

ניר יהב

6.10.2011 / 20:08

יו"ר הרשות הפלסטינית נאם בפני מועצת אירופה ואמר כי אם ישראל תתנצל בפני טורקיה, תוכל זו למלא תפקיד מרכזי בתהליך השלום. הוא הוסיף כי הפסקת הבניה היא תנאי לחידוש התהליך

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר היום (חמישי) כי טורקיה יכולה למלא תפקיד חשוב בתהליך השלום, אם תצליח לשמור על יחסים טובים עם ישראל. הדברים נאמרו במסיבת עיתונאים שקיים לאחר נאומו במועצת אירופה בשטרסבורג שבצרפת. אבו מאזן הוסיף כי על ישראל לקבל את דרישתה של טורקיה להתנצל על הרג תשעת הפעילים הטורקים על ספינת המרמרה. אבו מאזן אמר כי "אם ישראל תתנצל בפני טורקיה, טורקיה תוכל למלא תפקיד מרכזי בתהליך השלום" והוסיף, כי "אנו היינו שמחים לראות את טורקיה ממלאת תפקיד כזה".

"ידענו שלטורקיה יש יחסים טובים עם ישראל מאז שנות החמישים", אמר אבו מאזן ואף ציין כי הרשות הפלסטינית תמכה בתיווך הטורקי בשיחות השלום בין ישראל לסוריה בתקופת כהונתו של ראש הממשלה הקודם אהוד אולמרט שהסתיימו בדצמבר 2008. "היינו מעודכנים. ידענו שאם טורקיה תצליח בתפקידה, זה יהיה לטובת האינטרס של האזור כולו", הסביר.

בנאומו בפני מועצת אירופה בשטרסבורג מוקדם יותר אמר אבו מאזן כי השלום - ולא הכוח הצבאי - הוא זה שמייצר ביטחון במזרח התיכון. הוא הבהיר עוד כי הוא מוכן לחדש את המשא ומתן עם ישראל אם זו תפסיק את הבנייה בהתנחלויות. בנוסף תקף אבו מאזן בנאומו את "ייהוד ירושלים, הצתת מסגדים על ידי מתנחלים, המשך המצור והמתקפות על עזה". לדבריו, "שעון האביב הפלסטיני מצלצל, ומשמעותו היא סיום הכיבוש והשגת יציבות ושלום".

עוד באותו נושא
מועצת אונסק"ו המליצה: לקבל הרשות הפלסטינית כחברה
הפלסטינים: "הפסקת הבנייה בשטחים - תנאי למו"מ"
משעל: "ההתנגדות נותרה האופציה היחידה, השאר כשלו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully