וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת אונסק"ו המליצה: לקבל הרשות הפלסטינית כחברה

ניר יהב

5.10.2011 / 18:00

בהצבעה שנערכה על ידי מועצת סוכנות החינוך והתרבות של האו"ם, הוחלט להמליץ לוועידה הכללית של הסוכנות לקבל את הרשות הפלסטינית כחברה מן המניין. הדיון בוועידה ייערך בחודש הבא

מועצת סוכנות החינוך, התרבות והמדע של האו"ם - אונסק"ו - המליצה היום (רביעי), ברוב של 40 מתוך 58 קולות, להפוך את הרשות הפלסטינית לחברה מלאה בסוכנות. ארבע מתוך 18 המדינות שלא תמכו בבקשה הפלסטינית התנגדו, ביניהן ארה"ב, ו-14 הנותרות נמנעו, ביניהן צרפת וספרד. בסוף החודש תתקיים הצבעה בוועידה הכללית של אונסק"ו בפריז.

צרפת הסבירה את הימנעותה בטענה שמדובר בצעד "מוקדם מדי". דובר משרד החוץ הצרפתי אמר כי טרם הגיע הזמן לצעד זה וקרא לפלסטינים לחדש את המשא ומתן עם ישראל, שכן חידוש המשא ומתן "עומד בראש סדר העדיפויות".

מוקדם יותר אמרו גורמים דיפלומטיים לסוכנות הידיעות AP כי בכירים ברשות הפלסטינית צפויים לבקש חברות באונסק"ו. לדברי הגורמים, המהלך הוא חלק ממאמציהם של הפלסטינים לקבל מעמד של מדינה עצמאית. הם הוסיפו כי שדרוג מעמדה של הרשות הפלסטינית באונסק"ו פשוט יותר מקבלת מעמד של חברה בעצרת האו"ם, שכן היא מוגדרת כעת כמדינה משקיפה.

בתוך כך, שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, אמר הבוקר כי תוך 25 ימים תצביע מועצת הביטחון על הבקשה הפלסטינית להתקבל כחברה מלאה באו"ם. בראיון לשליח סוכנות הידיעות "מען" שהתלווה לנסיעתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לאירופה, אמר אל-מאלכי כי מטרת הנסיעה היא לשכנע את המדינות המתנגדות והמתנדנדות להצביע בעד הבקשה הפלסטינית. אל-מאלכי אמר כי "איננו נכנעים. אפילו המדינות שאמרו לנו שיצביעו נגדנו, נדבר איתן כדי לשכנע אותן בצדקת פנייתנו".

עוד על המאמצים הפלסטינים להכרה באו"ם
”נעכב ההחלטה בעניין פלסטין כדי לסייע לקוורטט”
הרשות: הבטחנו תמיכה של 8 מדינות במועצת הביטחון
מועצת הביטחון קיימה דיון בהכרה הפלסטינית

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully