וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 4 שנים במעצר: אמנדה נוקס זוכתה מרצח

ארבע שנים אחרי שנמצאה גופת הסטודנטית הבריטית מרדית' קרצ'ר ושנתיים אחרי שאמנדה נוקס ורפאל סולסיטו הורשעו ברציחתה - קיבל בית המשפט האיטלקי את ערעורה של נוקס והורה לשחררה מיד

רויטרס

במשך כמעט ארבע שנים הכחישו הסטודנטית האמריקאית אמנדה נוקס, "הרוצחת הסקסית", ובן זוגה לשעבר רפאל סולסיטו כי רצחו את הסטודנטית הבריטית מרדית' קרצ'ר, אמש (שני) פסק בית המשפט באיטליה כי הם אכן לא ביצעו זאת. לפני כשנתיים הרשיע בית המשפט את השניים ברצח קרצ'ר תוך כדי תקיפתה המינית. נוקס נשלחה ל-26 שנות מאסר ואילו סולסיטו נידון ל-25 שנים. נאשם שלישי בפרשה, סטודנט מחוף השנהב בשם רודי הרמן גואדה, נשלח כבר ל-30 שנות מאסר. הערב מתח בית המשפט ביקורת על התנהלות המשטרה וקבע כי העדויות בתיק לא אמינות.

למשמע פסק הדין התמוטטה נוקס בדמעות וגם הוריה קורט ואדה מלס שנכחו באולם פרצו בבכי מרוב שמחה. מחוץ לאולם בית המשפט לעומת זאת צעקו מאות הצופים "בושה, בושה". נוקס צפויה כעת למכור את הבלעדיות לראיון ראשון איתה תמורת כמיליון דולר.

פרשת נוקס - תזכורת:

"הרוצחת הסקסית" התחננה לביטול הרשעתה
סטודנטית שהורשעה ברצח תבלה 26 שנים בכלא
באיטליה דורשים מאסר עולם לרוצחת הסקסית

אמנדה נוקס (מימין) ורפאל סולסיטו (משמאל), שהורשעו ברצח מרדית' קרצ'ר (במרכז) ב-2007 באיטליה. AP
בית המשפט: "העדויות בתיק לא אמינות". מימין: אמנדה נוקס, במרכז: מרדית' קרצ'ר, משמאל: רפאל סולסיטו/AP

הראייה המרכזית לפיה הורשעה נוקס היתה סכין מטבח באורך 30 סנטימטרים שנמצאה בדירתו של סולסיטו ועליה נטען במשפט הראשון נמצאו דגימות DNA של קרצ'ר ונוקס. כבר במשפט הראשון טענה התביעה כי הסכין "לא לגמרי לא תואמת את כלי הרצח" ואילו ההגנה טענה כי היא גדולה מדי יחסית לפצעים שנמצאו על גופתה של קרצ'ר. דו"ח שהוגש לבית המשפט במהלך הערעור הראה כי כמות ה-DNA של קרצ'ר על הסכין היתה זניחה.

במהלך דברי הסיכום שלה בפני חבר המושבעים האיטלקי מוקדם יותר היום כפרה נוקס באישומים נגדה, ואמרה כי "אני אותו אדם שהייתי לפני ארבע שנים. איבדתי חברה, באופן הכי נורא שיכול להיות. האמון שלי ברשויות החוק הופר, נאלצתי להתמודד עם אישומים מופרכים ובלתי הגונים. אני משלמת בחיי על פשעים שלא ביצעתי".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

פרקליטיה של נוקס הציגו בפני המושבעים חוות דעת של מומחים הקובעות כי דגימות ה-DNA, שתרמו להרשעתה של נוקס, לא הניבו מסקנות חד-משמעיות, ניסו להוכיח פגמים בעדויות התביעה, וטענו כי הודאתה של נוקס, לפיה ביצעה את המעשים, ניתנה תחת לחץ בחקירתה. מקורביה של נוקס טענו כי הדימוי שהוצג על ידי התביעה בפני המושבעים כלל אינו דומה לבחורה האמיתית: הם תארו בחורה אינטיליגנטית, תלמידה שקדנית ואדם שקט – דימוי שונה לחלוטין מ"אשת-שטן שרצחה את קרצ'ר בהתקף זעם סדיסטי", כפי שציירו אותה בתביעה.

עדכון ראשון: 22:14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully