וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 שנה לאירועי אוקטובר 2000: אלפים הפגינו בסכנין

ניר יהב

1.10.2011 / 17:43

אלפים צעדו לציון האירועים בהם נהרגו 13 ערבים-ישראלים, הניפו דגלי טורקיה ופלסטין, וכן תמונות של ההרוגים. ח"כ טיבי: "זועקים נגד אפליית הערבים החיים ואפליית הערבים ההרוגים"

אלפי בני אדם השתתפו הערב (שבת) בתהלוכה בסכנין לציון 11 שנים לאירועי אוקטובר 2000, במהלכם נהרגו 13 ערבים-ישראלים בעימותים עם כוחות הביטחון הישראליים. המפגינים הניפו את דגלי פלסטין וטורקיה וכן תמונות של ההרוגים. ההפגנה עברה ברחובות הראשיים של סכנין, דרך מרכז העיר והסתיימה בבית הקברות בסכנין, שם נערכה עצרת והושמעו נאומים.

האירועים לציון אוקטובר 2000 - בשנה שעברה:
עשור למהומות אוקטובר: דורשים חקירה בינלאומית
”ישראל נסחפת לסחרור אנטי-דמוקרטי מסוכן”
הסוד נקבר: יש הכרה באפליית הערבים

אלפים הפגינו בסכנין לציון 11 שנה לאירועי אוקטובר 2000. פאנט
המפגינים הניפו את תמונות ההרוגים. המפגינים בסכנין/פאנט

אלפי המפגינים קראו קריאות נגד ישראל, ודרשו להעמיד לדין את השוטרים שאחראים, לדבריהם, להרג 13 הערבים לפני 11 שנים בדיוק. מבין הקריאות שהשמיעו המפגינים: "יא שהיד, תנוח תנוח, אנחנו נשלים את המאבק", "יש כובש, צא החוצה, האדמה הערבית חופשית". בנוסף, שיבחו המפגינים את האסירים הפלסטינים השובתים רעב בבתי הכלא בישראל ואף שרו את ההמנון הפלסטיני הלאומי. במקביל לעצרת המרכזית בסכנין, נערכו עצרות ותהלוכות דומות בערים נוספות, כגון רהט ואום אל-פאחם.

אלפים הפגינו בסכנין לציון 11 שנה לאירועי אוקטובר 2000. פאנט
"הדם שלנו איננו זול יותר". ח"כ זועבי וזחאלקה בהפגנה/פאנט

בין המשתתפים בתהלוכה בסכנין היו גם ח"כ חנין זועבי וח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד), ח"כ עפו אגברייה (חד"ש), חברי הכנסת אחמד טיבי ומסעוד גנאים (רע"מ-תע"ל), ראש עיריית סכנין, מאזן גנאים, ראש ועדת המעקב של ערביי ישראל, מוחמד זידאן, ראשי ערים ואישי ציבור ערבים נוספים.

"ההפגנה הגדולה בסכנין מוכיחה שהציבור הערבי בישראל הוא חלק בלתי נפרד מהעם הפלסטיני העומד איתן במולדתו", אמרה ח"כ זועבי בשיחה עם אתר החדשות "בוקרא", "יש להעמיד לדין את הפושעים אשר עדיין חופשיים למרות שחלפו 11 שנים מאז שביצעו את הפשע שלהם". ראש עיריית נצרת, ראמז ג'ראייסי, אמר כי בבתי הספר הערבים חייבים ללמוד את אירועי אוקטובר "משום שחובה עלינו ללמוד על ההיסטוריה של עמנו הפלסטיני".

"העובדה הזועקת היא כי ישנם 13 הרוגים אבל אפס מורשעים בהרג וברצח", אמר ח"כ טיבי בהפגנה. "הזעקה שלנו היא נגד אפליית הערבים החיים ונגד אפליית הערבים ההרוגים. הדם שלנו איננו זול יותר. העובדה השנייה היא כי הגזענות נגדנו הרימה ראש ואנחנו נאבק באפליה, בהדרה ובגזענות. המדינה בוגדת באזרחיה, ואנחנו תובעים להיות שווים".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully