וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "טרוריסטים לא יהיו בטוחים בשום מקום בעולם"

1.10.2011 / 0:02

נשיא ארה"ב התייחס לחיסול ראש ארגון אל-קאעדה בתימן וציין כי "זוהי אבן דרך משמעותית במאבק בטרור". משטרת ניו יורק העלתה רמת הכוננות מחשש לפעולות נקמה

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס אמש (שישי) לחיסולו של ראש ארגון הטרור אל-קאעדה בחצי האי ערב, אנוואר אל-אוולקי. לדבריו, "זוהי אבן דרך משמעותית" במאבק להבסת אל-קאעדה ובני בריתם. אובמה הוסיף כי החיסול מהווה "הוכחה נוספת כי ארגון אל-קאעדה ופעיליו לא יהיו בטוחים בשום מקום בעולם".

עוד בנושא:
דיווח בתימן: חוסל מנהיג אל קעאדה בחצי האי ערב
ד"ש מהקבר: בן לאדן בסרטון לכבוד עשור ל-9/11
אובמה לקראת ה-11 בספטמבר: "אל-קאעדה בדרך לתבוסה"

בהמשך דבריו ציין הנשיא האמריקאי כי ממשלת תימן לקחה חלק במאמצים הבינלאומיים כנגד פעילי טרור כמו אל-אוולקי. בשיחה עם עיתונאים הסביר אובמה כי אין ביכולתו להיכנס לפרטי המבצע, והדגיש כי מדובר בפעולה שתוכננה זמן מה בסיוע ממשלת תימן.

אנוואר אל-אוולקי. AP
"הוכחה נוספת כי ארגון אל-קאעדה ופעיליו לא יהיו בטוחים בשום מקום בעולם"/AP

בעקבות החיסול העלתה משטרת ניו יורק את רמת הכוננות מחשש לפעולות נקמה. "אנו יודעים כי לאל-אוולקי ישנם תומכים בארצות הברית, כולל בניו יורק, ולכן אנו שומרים על עירנות מוגברת", אמר מפקד משטרת העיר, ריי קלי, והוסיף כי "אנו חוששים כי אחד מתומכיו ינסה לנקום את מותו".

אנוור אל-אוולקי, המסתתר בתימן מאז 2007, נחשב כבכיר מאוד בארגון הטרור, והיה מעורב במספר רב של ניסיונות חבלה, לרבות ניסיון כושל לפוצץ מטוס אמריקאי לפני כשנתיים, וכן ניסיון לפוצץ מכונית תופת בכיכר טיימס בניו יורק. בחודשים האחרונים מלחמת החורמה של ארצות הברית וברית נאט"ו בארגון הטרור נשאה פרי. מאז חוסל מנהיג הארגון אוסמה בן לאדן במאי האחרון, חוסלו גם מספר 2 בהנהגת אל-קאעדה, עטיה עבד אל-רחמן, ומפקד המבצעים של הארגון בפקיסטן אבו חפס אל-שהרי.

נשיא ארה"ב ברק אובמה נואם בכנס של בוחרים היספנים, וושינגוטן, 14 בספטמבר 2011. רויטרס
תימן סייעה בחיסול, אך סאלח יאלץ להעביר את השלטון/רויטרס

בתוך כך, הבהירה אתמול ארצות הברית כי על נשיא תימן, עלי עבדאללה סאלח, "להתחיל להעביר את השלטון" באופן מידי, וללא קשר לחלקה של ממשלתו בחיסולו של אל-אוולקי. דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, אמר כי החלק שלקחה ממשלת תימן בחיסול היה חשוב אך אין קשר בינו לבין העובדה שארצות הברית הבטיחה לפעול לשם קידום הדמוקרטיה במדינה. "אנו קוראים לו ולממשלתו לחדול כל גילוי של אלימות כלפי עמו", אמר קרני. מוקדם יותר היום אמר סאלח כי הוא יתפטר מתפקידו רק במידה ויריביו לא יתפסו את שלטונו במקומו.

(עדכון ראשון - 21:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully