וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: תקיפת השגריר בסוריה - "ניסיון הפחדה"

30.9.2011 / 0:01

נאמני נשיא סוריה אסד תקפו את השגריר האמריקאי בדמשק, רוברט פורד, רגמו אותו באבנים והשליכו עליו עגבניות. דובר הבית הלבן: "זה ניסיון להפחיד דיפלומט שחזה בברוטליות הסורית"

הבית הלבן גינה אמש (חמישי) את תקיפת השגריר האמריקאי בדמשק בידי תומכי משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד. לדברי וושינגטון, מדובר בניסיון להפחדת דיפלומט שחזה בברוטליות של המשטר הסורי. "תקיפות מסוג זה נגד סגל דיפלומטי, כולל השגריר, אינן מוצדקות ואינן יכולות להיות מוצדקות", אמר דובר הבית הלבן ג'יי קרני.

עוד בנושא:

סוריה: תומכי אסד תקפו את שגריר ארה"ב באבנים
האלימות בסוריה עולה שלב: מדען גרעין נרצח ביריות
עקב חשש מווטו: אירופה לא תדרוש סנקציות נגד סוריה

גם מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, גינתה את התקיפה. "אנו מגנים התקפה לא מוצדקת זו באור החמור ביותר האפשרי", אמרה קלינטון והוסיפה כי "השגריר פורד ועוזריו עסקו בפעילויות שגרתיות של השגרירות וניסיון זה להפחיד את הדיפלומטים שלנו אינו מוצדק". עוד אמרה מזכירת המדינה כי "אנו דורשים מהממשלה הסורית לנקוט כל צעד אפשרי כדי להגן על הדיפלומטים שלנו כפי שמתחייב מהחוק הבינלאומי".

הבוקר תקפו תומכיו של אסד את השגריר רוברט פורד וזרקו עליו ועל דיפלומטים נוספים המבקרים בדמשק, אבנים ועגבניות. כך דיווחו עדי ראייה ומקורות דיפלומטיים. "שני כלי רכב של עובדי השגרירות נהרסו. השליחים האמריקאים עדיין נמצאים בתוך הבניין, אשר מוקף בקהל מפגינים", סיפר אחד מעדי הראייה.

מאוחר יותר דווח כי השגריר ואנשי הצוות חולצו מהשגרירות בשלום. עדי הראייה מסרו עוד כי המפגינים קראו בשמו של אביו של אסד, חאפז. לדבריהם, נפגשו הדיפלומטים האמריקאים עם פוליטיקאי סורי הנחשב מתון יחסית, חסן עבד אל-עזים. אל-עזים הבהיר לא מכבר כי יש לשים סוף לצעדים שנקטו מתנגדי משטרו של אסד, כתנאי להגיע למשא ומתן עם הנשיא.

מדובר באירוע שני של תקיפת דיפלומטים אמריקאים מאז החלו המהומות בסוריה בחודש מרץ האחרון. המקרה הראשון אירע בחודש יולי בביקור שערך פורד בעיר חמה, אחת הערים המרכזיות בהן נערכות מרבית ההפגנות נגד השלטון. בתגובה, תקפו נאמני אסד את מתחם השגרירות בדמשק.

בתוך כך, דיווחה מועצת התיאום המקומית, גוף שהוקם מטעם האופוזיציה, כי כוחות של צבא סוריה הרגו לפחות 27 בני אדם בשלושת הימים האחרונים בניסיונות לכבוש מחדש את העיירה רסטן, שהייתה עד כה בשליטתם של חיילים שערקו משורות הצבא. לטענת המועצה, שניים מבין ההרוגים היו עריקים ואילו היתר היו תושבי העיירה.

עדכון ראשון: 21:22

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully