וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: תומכי אסד תקפו את שגריר ארה"ב באבנים

29.9.2011 / 15:30

תומכי הנשיא זרקו גם עגבניות על דיפלומטים אמריקאים נוספים המבקרים בדמשק. לדברי עדי ראייה, איש לא נפגע, אך שני כלי רכב של השגרירות נהרסו. "ארה"ב מתערבת בבוטות בענייני סוריה"

תומכיו של נשיא סוריה, בשאר אסד, זרקו הבוקר (חמישי) אבנים ועגבניות על שגריר ארצות הברית במדינה, רוברט פורד, ועל דיפלומטים נוספים המבקרים בדמשק, כך דיווחו עדי ראייה ומקורות דיפלומטיים. "שני כלי רכב של עובדי השגרירות נהרסו. השליחים האמריקאים עדיין נמצאים בתוך הבניין, אשר מוקף בקהל מפגינים", סיפר אחד מעדי הראייה.

המהומות בסוריה - כותרות אחרונות:
האלימות בסוריה עולה שלב: מדען גרעין נרצח ביריות
סוריה: "הוחרם ציוד צבאי ישראלי ששימש המפגינים"
מפקד "הצבא הסורי החופשי": התחלנו במרד חמוש

הפגנת ענק נגד השלטון, חמה, סוריה, 29 ביולי 2011. רויטרס
הפגנת ענק נגד הנשיא אסד בחודש יולי האחרון/רויטרס

עדי הראייה מסרו עוד כי המפגינים קראו בשמו של אביו של אסד, חאפז. לדבריהם, נפגשו הדיפלומטים האמריקאים עם פוליטיקאי סורי הנחשב מתון יחסית, חסן עבד אל-עזים. אל-עזים הבהיר לא מכבר כי יש לשים סוף לצעדים שנקטו מתנגדי משטרו של אסד, כתנאי להגיע למשא ומתן עם הנשיא. עד כה לא נמסרה תגובה הבית הלבן לאירועים.

מדובר באירוע שני של תקיפת דיפלומטים אמריקאים מאז החלו המהומות בסוריה בחודש מרץ האחרון. המקרה הראשון אירע בחודש יולי עם ביקורו שערך פורד בעיר חמה, אחת הערים המרכזיות בהן נערכות מרבית ההפגנות נגד השלטון. בתגובה לכך, תקפו נאמני אסד את מתחם השגרירות בדמשק.

בחצי השנה האחרונה הצליח השגריר להעלות את חמתם של בכירי השלטון בסוריה בעקבות הקשרים שטיפח עם ראשי המורדים. בעת ביקורו בעיר חמה זכה פורד לקבלת פנים חמה מצד המפגינים, מהלך שהביא לתקיפתה של העיר ביתר שאת על ידי כוחות הביטחון של הנשיא אסד. פורד לא הסתפק בכך, ואף ערך ביקור בעיר דרעא כשהוא מתעלם מהאיסור שחל על דיפלומטים מערביים לצאת מחוץ לדמשק ופרבריה.

נשיא סוריה בשאר אסד בישיבה של המועצה המרכזית של מפלגת הבעת', דמשק, 17 באוגוסט 2011. SANA, AP
"ארצות הברית מתערבת באופן בוטה בענייניה הפנימיים של סוריה"/AP, SANA

מינוי של פורד כשגריר בסוריה על ידי נשיא ארצות הברית ברק אובמה בחודש ינואר השנה, נועד מלכתחילה דווקא לרכך את אסד ולשכנעו להפסיק את שיתוף הפעולה עם אירן ואת תמיכתו בקבוצות מיליטנטיות. עם זאת, מאז החלה המחאה נגד משטרו, התעלם אסד מהקריאות הבינלאומיות לחדול מהפגיעה החמורה באזרחיו שדורשים לשים קץ לחמישה עשורים של שלטון רודני במדינה.

מעבר לכך, סוריה אף מאשימה את ארצות הברית בליבוי האלימות נגד השלטון. בדמשק הבהירו כי בכוונתם להתעמת עם "ההתערבות הבוטה בענייניה הפנימיים של סוריה". בהודעה שפרסם משרד החוץ הסורי נאמר, כי "ההצהרות האחרונות של גורמים רשמיים בממשל האמריקאי מעידות כי ארצות הברית מעורבת בעידוד חמושים לפעול נגד הצבא הסורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully