וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל עונש המלקות לאשה הסעודית שהורשעה בנהיגה

המלך עבדאללה ביטל את גזר הדין שהוטל על אישה שנתפסה נוהגת בניגוד לחוק. טרם ברור אם המלקות יומרו בעונש אחר. בינתיים, זוג נסיכים כבר בירכו על "השינוי המפתיע" בעמדת המלך

עבדאללה, מלך ערב הסעודית, ביטל אמש (חמישי) את העונש הפיזי שנגזר על תושבת הממלכה בגין נהיגה בניגוד לחוק - כך אישרו גורמים בארמון המלוכה, שסירבו להזדהות.
את הביטול המפתיע של העונש חשפה לראשונה הנסיכה הסעודית אמירה בחשבון הטוויטר שלה. היא כתבה שהיא מברכת על ההחלטה וכי היא "מודה למלך האהוב" ומודה לנשים שהפעילו לחץ לביטול העונש במדינתה ומחוץ לה. בעלה, הנסיך אל-ווליד בן טלאל, אישר את הפרטים, והודה כי היה מאלה שתמכו בביטול הגזרה.

בית הדין בגד'ה גזר שלשום עונש של עשר מלקות על הנהגת, שאימה ג'סטניה, לאחר שנתפסה נוהגת בחוצות העיר בחודש יולי. עורכי דינה מסרו כי היא מחזיקה ברישיון נהיגה בינלאומי, וכי לא נהגה לשם התרסה אלא מתוך הכרח יומיומי.

רק אתמול הודיע המלך עבדאללה על שינוי היסטורי בממלכה, ואמר כי נשים יוכלו, לראשונה, לבחור ולהיבחר למועצת המקומיות החל משנת 2015. בנוסף, הודיע עבדאללה כי נשים יוכלו לכהן במועצת השורא, שחבריה מייעצים לבית המלוכה. כעת ברוניי נותרה המדינה היחידה בעולם שלא מתירה לנשים להצביע בבחירות - אך רק משום שכלל לא מתקיימות בה בחירות. ארגון אמנסטי בירך על הודעתו על המלך עבדאללה, אך דובריו אמרו כי מדובר במוסר כפול: "בעת שמתירים לנשים להצביע, לא מתירים להן חופש תנועה. הרפורמה, לכאורה, לא מכילה הרבה".

החוק הסעודי אינו אוסר על נשים לנהוג, אלא מערים עליהן קשיים רבים בקבלת הרישיון, המשלבים ביורוקרטיה עם פרשנות סבוכה של חוקי השריעה. בחודש יוני יצאו כמה עשרות נשים לנהיגה פומבית ברחבי ריאד, בחסות קמפיין ברשתות החברתיות שנקרא "Women2Drive". בזמנו הן לא נעצרו, אך כמה מהן עוכבו לחקירה בשבועות שלאחר מכן בתואנות שונות.

עוד בנושא:
חמש נשים נעצרו בסעודיה - רק כי העזו לנהוג
תקדים היסטורי: נשים יצביעו בבחירות המקומיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully