וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים הפגינו בחיפה והתריעו מפני פיטורי המתמחים

אריאל נוי וקובי מנדל

28.9.2011 / 15:37

במפגן השתתפו רופאים בכירים ומתמחים מבתי החולים רמב"ם, כרמל ובני ציון: "לא רוצים לדמיין מה יקרה בשבוע הבא כשיותר מ-800 רופאים יעזבו". גם יונה יהב הביע תמיכה: "אני החייל שלכם"

מאות רופאים השתתפו הבוקר (רביעי) במפגן התרעה, שנערך במרכז חורב בחיפה, מפני פיטורי המתמחים שייכנסו לתוקף לאחר ראש השנה. בהפגנה לקחו חלק רופאים בכירים ומתמחים מבתי החולים בעיר: רמב"ם, כרמל ובני ציון, אשר שייך לעיריית חיפה, וכן ראש עיריית חיפה יונה יהב שהביע את תמיכתו במחאה.

עוד על מאבק המתמחים
רופאים בכירים תומכים במתמחים: "נתרום להם"
מאות רופאים נטשו בזעם דיון עם אידלמן בחיפה
רופאים ומתמחים לבית הדין: "בטל ההסכם עם האוצר"

יהב אמר למפגינים כי "עיריית חיפה ואני בראשה מצדדים במחאה ובטענה כי ההסכם לא ראוי, אני החייל שלכם. בשבועות האחרונים נאלצתי להשתמש בשירותים שלכם כרופאים ואני יודע שמערכת הבריאות והרפואה הציבורית זקוקה לשינוי מהותי מהיסוד".

ד"ר אורי ארגז ,רופא מומחה בבית חולים רמב"ם, וממארגני המחאה אמר לוואלה! חדשות כי 300 המשתתפים בהפגנה ביקשו להתריע על כך שמשבוע הבא יהיה מצב חירום בעקבות התפטרות המתמחים ומנגד אין כל היערכות אל מול המצב. ד"ר ארגז, שמכתב הפיטורים שלו ייכנס לתוקף ב-3 באוקטובר, סיפר כי הוא "רוצה להישאר רופא ואני בכלל לא רציתי להתפטר אבל בתנאים האלה ובהסכם המביש הזה לא נוכל להמשיך". לגבי המצב ברמב"ם - בית החולים בו הוא מועסק, הוא סיפר כי 130 רופאים מתמחים התפטרו מתוך 170.

פרופ' יהודה אולמן, מנהל מחלקת פלסטיקה ברמב"ם, שלקח חלק במפגן, אמר כי הוא "לא רוצה לדמיין מה יקרה בשבוע הבא כשלמעלה מ-800 מתמחים יתפטרו". פרופ' אולמן הוא ממקימיו של ארגון רופאי בתי החולים (ארב"ל), ארגון מקביל להסתדרות הרפואית בישראל (הר"י). הוא הסביר כי הוא אינו רוצה בהתפטרותו של יו"ר ההסתדרות, ד"ר ליאוניד אידלמן, אולם הוא "מעדיף שאידלמן יהיה נציג הרופאים ולא נציג האוצר כמו שהוא היה בחתימת ההסכם. לפני השביתה הוא הבטיח שהוא יעשה הכל למען הרופאים, אך הוא לא עשה זאת".

לדברי אולמן, למרות המחלוקות, ניתן יהיה לגשר על הפערים ה"ממש קטנים". הוא הזכיר כי עד התפטרותם בפועל של המתמחים, שעבור רובם נכנסת לתוקף ב-4 וב-5 באוקטובר "יש עוד שלושה ימים לפתור את הבעיות".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully