וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש במערכת הביטחון: ארגון טורקי מתכנן משט לעזה

27.9.2011 / 19:24

המחסור המשמעותי בציוד רפואי ובתרופות בעזה, צפוי להניע את ארגון הסיוע הטורקי "טיכא" להוציא אל הפועל משט לרצועה. צה"ל נערך: "לא נגמיש את המציאות בשביל תעמולה ופרובוקציה"

במערכת הביטחון מעריכים כי הארגון הטורקי "טיכא" הפועל בעזה, ינסה להוציא אל הפועל משט לרצועה, שמטרתו העברת תרופות לידי ארגון חמאס. נראה כי המשט יגובה על ידי ארגוני זכויות אדם וההערכה היא כי הפעילים הטורקים יבחרו במשט ולא בהעברת התרופות בשיירות של כלי רכב דרך מעבר רפיח. גורם ביטחוני בכיר אישר כי הפרטים ידועים למערכת הביטחון ושבצה"ל נערכים לכל התפתחות.

לדברי הגורם, "יש דרך מקובלת להעביר סחורות ותרופות לרצועת עזה ואין כוונה להגמיש את המציאות בשביל תעמולה ופרובוקציה". למערכת הביטחון נודע כי שר הבריאות בממשלת חמאס נעים באסם, נפגש עם נציגי הארגון הטורקי והעלה בפניהם את המשבר בסוגיית הציוד הרפואי והתרופות.

גורם ביטחוני בישראל אישר כי בשל חובות הרשות הפלסטינית בסך 150 מיליון שקלים לספקי התרופות ועימות בין הרשות לממשלת חמאס, לא הועברו התרופות לבתי החולים ברצועת עזה. מצוקת מחסור התרופות ברצועה מורגשת היטב בחודשים האחרונים והיא כוללת מחסור של כ-150 סוגי תרופות המיועדות לחדרי ניתוח, אונקולוגיה, חולי סוכרת ולחץ.

בשל כך, מספר הפניות של הרשות לצה"ל לצורך אישור יציאת חולים מעזה לניתוחים וטיפולים בתחומי ישראל ובגדה המערבית עלה באופן משמעותי. הממשל הטורקי נענה בחיוב לבקשת ארגון חמאס לממן ולסייע ברכישת התרופות ולכן מתקיימת היערכות להעברת התרופות מטורקיה לרצועה.

עוד בנושא:

משבר הבריאות הגיע לעזה: "ניאלץ להפסיק לנתח"
ארדואן ב"פנייה לאנושות": הפלסטינים שם כדי להישאר
יוזמה: התנצלות הדדית של פרס וארדואן תסיים המשבר
ארדואן: "הקשר עם ישראל לעולם לא ישוב למסלולו"
טורקיה מכחישה: לא אספנו מידע על חיילי השייטת

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully