וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן ב"פנייה לאנושות": הפלסטינים שם כדי להישאר

בראיון לשבועון האמריקאי "טיים" אמר ראש ממשלת טורקיה כי הוא לא חושב שהקוורטט באמת מעוניין לפתור את היחסים בין ישראל לפלסטינים. אם היה מוכן "הוא היה כופה מספר דברים על ישראל"

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, התייחס לבקשת הפלסטינים מהאו"ם להכיר בהם כמדינה בראיון שהתפרסם לפנות בוקר (שלישי) בראיון לשבועון האמריקאי "טיים", והביע קריאה ל"כל האנושות" בעניין. "באמצעות ה'טיים' אני רוצה לפנות בקריאה לכל האנושות: הפלסטינים שם כדי להישאר. הם לא שם כדי שיגנו אותם וכדי להיאבק ב'בית סוהר פתוח'", אמר ארדואן והוסיף כי "ישראל לא יכולה להמשיך עוד ביחס הזה". עוד אמר ראש הממשלה הטורקי כי מי שמתייחס לדרישות הפלסטינים להכיר בהם כמדינה באופן שלילי "לעולם לא יוכל להסדיר את נימוקיו לכך בראי ההיסטוריה".

"מה שדרוש כעת הוא שמועצת הביטחון של האו"ם תגיד 'כן' לדרישות הלגיטימיות של העם בפלסטין", הצהיר ארדואן והוסיף כי היה נראה שישראל מקבלת את הנסיגה לגבולות 67', אך נראה כי היא התרחקה מהאידאל הזה. "הם צריכים להתקרב אליו שוב", אמר.

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, במסיבת עיתונאים, טריפולי, לוב, 16 בספטמבר 2011. רויטרס
"מה שדרוש כעת הוא שמועצת הביטחון של האו"ם תגיד 'כן' לדרישות הלגיטימיות של העם בפלסטין". ארדואן/רויטרס

ביחס למאמצי הקוורטט להשיב את ישראל והפלסטינים למשא ומתן אמר ארדואן כי "לפני שמגיעים לתוצאות צריכים לשאול: האם אנחנו באמת רוצים לפתור את הסוגיה או לא? לצערי, אני לא רואה אפילו עקבות לכך אצל הקוורטט. בגלל שאם הקוורטט היה כל כך מוכן לפתור את הסוגיה, הוא היה כופה מספר דברים על ישראל, היום". "יש לתהות מדוע לא ננקטו סנקציות נגד ישראל" אמר, "כשמדובר בשאלת אירן - כופים סנקציות".

ארדואן התייחס להתערערות היחסים בין ירושלים לאנקרה, זאת בעוד היחסים היו טובים עד לאחרונה, ואמר כי היחסים ההדדיים שלנו עם ישראל יכלו להתחזק אף יותר, אילו ישראל לא הייתה מתנהגת באלימות כנגד המשט הטורקי לעזה. ארדואן ציין בעניין כי "ראש ממשלת ישראל עדיין מתעקש שהפעילים על הספינה היו חמושים. האם הם (ישראל) החרימו את הנשק הזה, למה הם לא השיבו אש?" אם כך היה הדבר. ארדואן הדגיש כי "ממשלת ישראל לא נוהגת בכנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully