וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "הוחרם ציוד צבאי ישראלי ששימש המפגינים"

בסוריה דווח כי כוחות הביטחון במדינה החרימו אמצעי לחימה, מטעני חבלה, תחמושת ומדים צבאיים סורים גנובים - שהגיעו מישראל. על פי הטענות, הציוד שימש המפגינים נגד שלטון אסד

כוחות הביטחון הסורים החרימו אתמול (שני) במחוז חומס מכונית מדגם פיג'ו 404 ובה אמצעי לחימה ישראליים, מטעני חבלה, תחמושת ומדים צבאיים סורים גנובים – כך דיווחה סוכנות הידיעות המקומית, סאנא. מקור צבאי מסר לסוכנות הידיעות, כי הציוד שנתפס שימש את החמושים כדי לצלם קטעי וידאו ולשלוח אותם לתחנות הלוויין המשתפות עמם פעולה.

ההפגנות נגד הנשיא אסד - כותרות אחרונות:
מפקד "הצבא הסורי החופשי": התחלנו במרד חמוש
דיווח: ישראל מסייעת בחשאי למשטר אסד כדי שישרוד
אמברגו נשק על סוריה: טורקיה עצרה ספינת משא
חצי שנה למחאה בסוריה: עשרות נהרגו מאש הצבא

ראוי לציון כי עד כה, מרבית ההפגנות נגד שלטונו של נשיא המדינה בשאר אסד היו לא אלימות. בשבועות האחרונים החל להתארגן בסוריה, שבה נערכות הפגנות נגד המשטר כבר למעלה מחצי שנה, גוף המתקרא "הצבא הסורי החופשי". "זוהי תחילתו של מרד חמוש", קובע הגנרל אסעד, מנהיג הצבא בראיון שהעניק אתמול לעיתון "וושינגטון פוסט". "לא ניתן יהיה להדיח את השלטון הזה, אלא באלימות ושפיכות דמים - אבל האבידות לא יהיו גרועות מאלו שאנחנו סופגים ממילא, בעוד השלטון ממשיך להרוג, לענות ולהשליך גופות ברחובות".

זו לא הפעם הראשונה ששמה של ישראל משתרבב אל תוך המהומות בסוריה, כשהמפגינים נגד שלטונו של הנשיא בשאר אסד, והממשל הסורי עצמו נוקבים בשם ישראל כמסייעת לצד השני. ביום שבת האחרון נחשף דו"ח בעיתון לבנוני הטוען כי ישראל מסייעת בחשאי לאסד להגן על כסאו. על פי הדיווח, המגעים בין שליחי נתניהו לשליחי אסד החלו לאחר אירועי "יום הנכסה" האחרון, שבמהלכם פרצו מפגינים סורים לתוך ישראל. "אסד שיגר מסרים לנתניהו לפיהם חולשת המשטר הסורי ופעילותו של הצבא הסורי בדיכוי המפגינים הם אלה שאפשרו למפגינים לפרוץ את הגבול", נכתב. "המסר הזה פתח ערוצי הידברות בין תל אביב ודמשק". על פי הדיווח, ישראל התנתה את המגעים בכך שיהיו חשאיים ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully