וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרושאור: "עדיין מנסים להשיג גוש חוסם במועצת הביטחון"

טל שלו, שליחת וואלה! לניו יורק

22.9.2011 / 18:32

שגריר ישראל באו"ם התייחס בראיון לוואלה! חדשות למאמצים להשיג את התנגדותם של 7 מדינות במועצת הביטחון ליוזמה הפלסטינית להכרה במדינה. "אין קיצורי דרך - צריך לחזור למשא ומתן"

"אנחנו עדיין מנסים להשיג גוש חוסם של שבע מדינות, אבל עדיין לא הגענו לשם" – כך אמר היום (חמישי) שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, בראיון לוואלה! חדשות, בהתייחסו להצבעה האפשרית על בקשת הרשות הפלסטינית ממועצת הביטחון להכיר בה כמדינה עצמאית. לדבריו, ישראל מסייעת למאמץ שמרכזת ארצות הברית בעניין ההצבעה, מאמץ שמטרתו לחסוך לאמריקנים את הצורך להשתמש בזכות הווטו שלהם. "מטרת הגוש החוסם היא לאפשר מרחב תמרון מדיני, לפני צעדים חד-צדדיים".

הכרזת מדינה פלסטינית - כותרות אחרונות
אלף הפגינו ברמאללה: ”לשקול היחסים עם ארה”ב”
”מדינות ערב חוזרות בהן מהתמיכה במהלך הפלסטיני”
ליברמן: הודעת הקוורטט עשויה להתניע משא ומתן ישיר

לדברי השגריר, לא צפויה הצבעה בעניין לפני יום שישי אחרי הצהריים. "לאחר הנאומים אבו מאזן יגיש כנראה את הבקשה למועצת הביטחון, ואני מקווה שיהיה לנו מספיק זמן כדי להחזיר את הדברים מהאו"ם למסלול של משא ומתן ישיר", אמר פרושאור, והוסיף כי "אין קיצורי דרך, במקום נאומים פה באו"ם כדאי לשבת כדי להשכין שלום ברמאללה ובירושלים".

פרושאור סיפר אודות פגישתם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון, וציין כי נציגי הקוורטט עמלים על הצהרה מוסכמת שתאפשר חזרה למשא ומתן ישיר בין הצדדים. לדברי פרושאור, הסוגיות שמעיבות על השלמת ההצהרה של הקוורטט, הכולל את ארצות הברית, רוסיה, האיחוד האירופי והאו"ם, הן הסוגיות ה"בעייתיות באמת", כמו נושא המדינה היהודית, וסוגיית קווי 67'. "חשוב שאנשים יבינו שהמנהיגות הפלסטינית לא מדברת לציבור שלה", הוסיף פרושאור. "הם לא יודעים על מה הם יצטרכו לוותר. הגיע הזמן שיתקיים דיון פומבי בפשרות הפלסטיניות, כי לא יהיה הסדר בלי פשרות בצד הפלסטיני. הם יצטרכו לוותר, וככל שהדברים יהיו יותר ברורים, כך ייטב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully