וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: ישראל וקפריסין ב"טירוף של חיפוש נפט"

שיחת ההרגעה עם אובמה לא עזרה - ראש ממשלת טורקיה ממשיך לתקוף. לדבריו, חיפושי הנפט והגז של ישראל וקפריסין במזרח הים התיכון "מחבלים" במאמצים להשכין שלום בין שני חלקי קפריסין

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, ממשיך בהתקפותיו הפומביות על ישראל ועל קפריסין ואמש (רביעי) הוא יצא בהתקפה משותפת על שתיהן יחד, כשיצא נגד "טירוף חיפושי הנפט" של שתי המדינות במזרח הים התיכון. בדברים שפורסמו בסוכנות הידיעות הטורקית הממלכתית "אנטוליה", אמר ארדואן כי טורקיה תשלח "בהקדם" ספינת חיפוש משלה לאזור בו החלה קפריסין רק אתמול בחיפושי נפט באמצעות החברה האמריקאית "נובל אנרג'י". עוד הוסיף, כי טורקיה שלחה אוניות קרב לאזור, בניסיון להפעיל לחץ על קפריסין לחדול מחיפושי הנפט.

ארדואן טען כי חיפושי הנפט של קפריסין "חותרים תחת זכויותיהם" של תושבי קפריסין הטורקים ו"מחבלים" במאמצים לאחד מחדש את האי. טורקיה הבהירה זה מכבר שהיא אינה מכירה בהסכם שנחתם ב-2010 בין ישראל לקפריסין, שבו סוכמו אזורי חיפוש הנפט של שתי המדינות. "מה שקורה כעת הוא שיתוף פעולה של ישראל וקפריסין בטירוף של חיפוש נפט", צוטט ארדואן. "אין זו אלא חבלה במשא-ומתן בין צפון קפריסין לדרומה".

העימות הטורקי עם ישראל וקפריסין - כותרות אחרונות:
בצל המתיחות: קפריסין החלה בתהליך קידוח גז טבעי
אובמה דחק בארדואן: "פתור את המשבר עם ישראל"
האם טורקיה תסכל הקמת לשכה ישראלית במטה נאט"ו?
ארדואן: "נשלח סטי"לים לחופי צפון קפריסין"
טורקיה מאיימת: נקפיא יחסים עם האיחוד האירופי

טורקיה וקפריסין מצויות בסכסוך ואין בינן יחסים דיפלומטיים מאז ההפיכה הטורקית בצפון קפריסין ב-1974, שבעקבותיה פלש לאי צבא טורקיה. ב-1983 הוקמה מדינת צפון קפריסין הטורקית, אף שלפי המשפט הבינלאומי קפריסין היוונית היא הריבונית בכל האי. אף מדינה בעולם אינה מכירה בקפריסין הטורקית, למעט טורקיה.

דבריו של ארדואן נאמרים לאחר פגישתו עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ברקע העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. מהבית הלבן נמסר, כי אובמה הדגיש בפני ארדואן את הצורך בפתרון המשבר עם ישראל. השניים סיכמו גם להפעיל לחץ על נשיא סוריה, בשאר אסד, להפסקת הדיכוי האלים של ההתקוממות העממית בארצו.

(עדכון ראשון: 18:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully