וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת עצרת האו"ם: המתיחות בהתנחלויות נמשכת

יהושע בריינר

21.9.2011 / 10:03

בהתנחלויות נערכים לכך שהפלסטינים יערכו צעדות על רקע בקשת הפלסטינים להכרה, וכן יידו אבנים לעבר רכבים בצירי התנועה המרכזיים. המתנחלים הונחו להגביר ערנות, אם כי לא לשנות השגרה

לקראת בקשת הפלסטינים מהאו"ם להכיר בהם כמדינה ולצד ההיערכות הרחבה בצה"ל לעימותים אלימים, המתיחות ניכרת היום (רביעי) גם בקרב המתנחלים. החשש הוא כי הפלסטינים יערכו צעדות לכיוון ההתנחלויות וכן יידו אבנים בצירי התנועה המרכזיים. כבר הבוקר נרשמו מספר תקריות בהם ניזוקו רכבים ישראליים באזור הכפר אל ערוב צפונית לחברון וכן סמוך לכפר ביתילו צפונית לרמאללה. במקביל ניסו כמה עשרות פלסטינים להתקרב אל ההתנחלות בית חגי שבדרום הר חברון ונבלמו על ידי כוח של צה"ל.

עוד באותו נושא:
דריכות בגדה: תהלוכות לרגל פתיחת הדיונים באו"ם
אבו מאזן לבאן: ממשיך בתכנית לקבל הכרה מהאו"ם
נתניהו יאמר לאובמה: "הפלסטינים סרבני שלום"

זריקת אבנים לעבר כוחות הביטחון הישראלים במחנה הפליטים שועפת במזרח ירושלים, מאי 2011. רויטרס
כבר הבוקר נרשמו מספר תקריות בהם ניזוקו רכבים ישראליים באזור הכפר אל ערוב צפונית לחברון וכן סמוך לכפר ביתילו צפונית לרמאללה/רויטרס

בצה"ל נערכים לקראת הצעדות המתוכננות, על פי לוחות הזמנים המשוערים, ורכזי הביטחון של ההתנחלויות נמצאים גם הם בדריכות. תושבי ההתנחלויות הונחו להמשיך בשגרת הנסיעה בצירי התנועה, אולם במקביל לשמור על ערנות במהלך הנסיעה. עיקר ההיערכות היא בהנתחלויות בית אל ופסגות, אך גם ביתר היישובים עוקבים אחר תנועות הפלסטינים בכפרים הסמוכים.

גם בשומרון וביישובי גב ההר נערכים לכוונות פלסטינים לצעוד לכיוון הגדרות, זאת בהמשך ועל רקע העימותים שהתקיימו אתמול באזור יצהר. באזור חברון, בדגש על כביש מספר 60 סמוך לכפר בית אומר, נפרשים כוחות גדולים על מנת להבטיח את שלומם של הנוסעים הישראלים.

"אנחנו ממשיכים בשגרת החיים הרגילה שלנו", אמר מנהל מחלקת הביטחון במועצה האזורית מטה בנימין, אביגדור שץ, שהוסיף כי אין שינוי בהתנהלות התושבים, אולם רכזי הביטחון נערכים כבר תקופה ארוכה לימים הללו. עוד אמר שץ כי גם צה"ל, רכזי הביטחון וכיתות הכוננות ביישובים "מתגברים את הנקודות הרגישות שאנו מכירים מאירועי העבר כבעיתיים", והוסיף כי הם נמצאים בקשר הדוק עם הגורמים הרלוונטיים בצה"ל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו ממשיכים בשגרת החיים הרגילה שלנו". צעדת המתנחלים בגדה, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי שץ, ישנה תנועה מופחתת של פלסטינים על הצירים המרכזיים, זאת בעקבות הנוכחות המוגברת של הצבא באזור, ומתוך כך שהפלסטינים חוששים מהיתקלות במחסומי פתע. "בימים רגישים גם הפלסטינים מעדיפים להישאר בבית", אמר.

ההיערכות הצבאית נראית חשובה עוד יותר על רקע עימותים שנרשמו אתמול בין מתנחלים ופלסטינים, בסמוך להתנחלות יצהר, לאחר שכ-20 מתושבי ההתנחלות הלכו לכפר הסמוך עסירה א-קבלייה ויידו אבנים לעבר בתי הכפר. בתגובה החלו הפלסטינים מהכפר ליידות אבנים לעבר המתנחלים. המתנחלים הגיעו לכפר לאחר שעשרות פלסטינים ערכו תהלוכה בסמוך להתנחלות כשבידיהם דגלי פלסטין, לקראת הבקשה להכרה במדינה פלסטינית מהאו"ם. לדברי המתנחלים, משתתפי התהלוכה יידו אבנים לעבר בתי ההתנחלות. כמו כן, נערכה תהלוכה לעבר ההתנחלות מהכפר עוריף וכוחות צה"ל שהגיעו למקום בלמו אותה.

ובצל הכוננות לתהלוכות פלסטיניות, יצאו אתמול
מתנחלים בצעדות משלושה מוקדים שונים תחת הכותרת "זו הארץ שלנו, לא למדינת מרצחים בלב ארצנו". כ-200 מתנחלים, בעיקר בני נוער, התחילו לצעוד מבית משפחת פוגל באיתמר לכיוון הכפר חווארה, כשהם נושאים דגלי ישראל. צעדות נוספות, בהן השתתפו עשרות מתנחלים יצאו מבית אל ומקריית ארבע. בצהלך הצעדה שיצאה מקריית ארבע שרפו המתנחלים דגל פלסטין.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully