וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות: קפריסין החלה בתהליך קידוח גז טבעי

20.9.2011 / 17:13

חברת "נובל אנרג'י" החלה את ההכנה לקידוח עצמו שיחל ככל הנראה בתחילת השבוע הבא. הצעד עלול להסלים את החיכוך בין טורקיה וקפריסין על נושא הזכויות על משאבי הטבע באזור

הסלמה במתיחות ביחסים בין טורקיה וקפריסין: הממשלה בקפריסין הודיעה היום (שלישי) כי החלה בקידוחים למציאת גז טבעי מול חופי הים התיכון. "חברת 'נובל אנרג'י' החלה בתהליך הקידוח על פי הסכם שנחתם עם הרפובליקה של קפריסין", מסר סגן דובר הממשלה, כריסטוס כריסטופידס. החברה החלה את ההכנה לקידוח שצפוי להתחיל ביום ראשון.

עוד על המתיחות בין טורקיה וקפריסין
ארדואן: "נשלח סטי"לים לחופי צפון קפריסין"
טורקיה מאיימת: נקפיא יחסים עם האיחוד האירופי

נושא קידוחי הגז היווה מוקד לחיכוך בין טורקיה לקפריסין, זאת מאחר וטורקיה אינה מכירה בסמכותה של ממשלת קפריסין בחלקה הטורקי של קפריסין. לטענת קפריסין, זכותה לחפש אחר משאבים טבעיים הנמצאים בשטחה.

"לניסיונותינו להפיק פחמימנים מהאזור הכלכלי הייחודי שלנו יש תמיכה של הקהילה הבינלאומית", אמר כריסטופידס. לדבריו, עבודת הקידוח, שנעשית למטרות חיפוש, תימשך ככל הנראה כחודשיים וחצי. סיבוב נוסף של חיפושים ייערך מיד אחר כך ויימשך מספר חודשים נוספים. הוא הוסיף כי הדבר ייתן "תמונה ברורה לגבי הגודל והאיכות של מרבצי הגז הטבעי". לדברי גורמים בכירים בתחום האנרגיה במדינה, האזור מכיל כ-283 מיליארד מטר מעוקב של גז טבעי.

טורקיה וקפריסין מצויות בסכסוך ואין בינן יחסים דיפלומטיים מאז ההפיכה הטורקית בצפון קפריסין ב-1974, שבעקבותיה פלש לאי צבא טורקיה. ב-1983 הוקמה מדינת צפון קפריסין הטורקית, שלפי המשפט הבינלאומי קפריסין היוונית היא הריבונית בכל האי.

הסכסוך גבר ביתר שאת בתקופה האחרונה, בגלל המאבק על מאגרי הגז הטבעי במזרח ים התיכון. הצהרותיו האחרונות של ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן על הצבת אוניות קרב באזור, הצליחו להדאיג את הקפריסאים. "אנחנו מצפים שהקהילה הבינלאומית תגיב בתקיפות אם טורקיה תנקוט צעד נפשע כזה", אמר בשבוע שעבר נשיא קפריסין, דמיטריס כריסטופיאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully