וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן לנתניהו: אין טעם להיפגש ללא הצעה מוחשית

יו"ר הרשות הפלסטינית השיב להצעת נתניהו להיפגש עמו בשולי עצרת האו"ם, אך סייג: לא תהיה כל תועלת אם רה"מ לא יביא עמו בשורה ממשית. אבו מאזן טען: "גם בוושינגטון התייאשו מנתניהו"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, השיב לפנות בוקר (שלישי) להצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להיפגש עמו בניו יורק, בשולי העצרת הכללית של האו"ם. "אפגש עם כל גורם ישראלי בכל עת", אמר בראיון לרשת FOX, "אך אין בכך תועלת, אם לא יהיה שום דבר מוחשי על הפרק".

אבו מאזן הזכיר שוב בריאיון כי כל משא ומתן חייב יהיה לכלול את הכרתה של ישראל בגבולות 67'. הוא סיפר, בנוגע לפנייתו לאו"ם, כי הוא הוא חש ש"אין דרך לקיים למשא ומתן". זאת, לדבריו, "מכיוון שהממשל האמריקאי, ובעיקר הנשיא אובמה, מותשים מהמאמצים להחזיר את נתניהו לשולחן הדיונים - הם פשוט לא מסוגלים לשכנע אותו לעצור את הבנייה בהתנחלויות".

בראיון לעיתון 'א-שרק אל-אווסט' הרואה אור בלונדון הדגיש שוב יו"ר הרשות כי "בשום פנים ואופן לא נשוב לאינתיפאדה החמושה ולאלימות. אנחנו לא נוקטים באלימות, הם אלה שנוקטים. המתנחלים הם אלה שמפעילים כלבים וחזירים נגד פלסטינים כדי להפחיד ולהבהיל אותם". בעניין ההצבעה הצפויה במועצת הביטחון, אמר: "אנו יודעים שיש תשע מדינות שמכירות בנו. איני יודע אם הן ישנו את עמדתן שם".

הפלסטינים הולכים לאו"ם - כותרות אחרונות
נתניהו: "קורא לאבו מאזן לפתוח במו"מ ישיר בניו יורק"
בגדה נערכים להכרה באו"ם: עצרות, הפגנות ותהלוכות
אבו מאזן לבאן: ממשיך בתכנית לקבל הכרה מהאו"ם

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את פניו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במעונו בירושלים ספטמבר 2010. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
אבו מאזן מוכן להיפגש עם נתניהו, אך הביע ספקנות בקשר לרצינותו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

אמש הודיע נתניהו כי הוא מעוניין להיפגש בניו יורק עם אבו מאזן, בניסיון למנוע מהפלסטינים להמשיך במאמצם לקבל הכרה חד-צדדית בעצמאותם במועצת הביטחון של האו"ם. נתניהו אמר כי הוא קורא לאבו מאזן "לפתוח במשא ומתן ישיר בניו יורק, שיימשך בירושלים וברמאללה". לדבריו, הוא "מציע לאנשי אבו מאזן להתחיל במשא ומתן לשלום, במקום לבזבז זמן בצעדים חד-צדדיים", כלשונו. עוד אמר נתניהו כי "הדרך להשיג שלום היא באמצעות משא ומתן ישיר ולא על ידי הצהרות באו"ם, שלא יקדמו את השלום".

מאמצים בקוורטט לגבש פשרה של הרגע האחרון

בנוסף, קראו הלילה מספר סנאטורים אמריקאים לברק אובמה "לנסח מחדש" בנאומו בעצרת האו"ם את תמיכתה הברורה של ארצות הברית בישראל, ברקע המשבר עם טורקיה ופנייתה של הרשות הפלסטינית לאו"ם. "העולם צריך לשמוע ממך באופן חד משמעי שישראל , ידידתנו, בת בריתנו ושותפתנו האסטרטגית, אינה לבדה בהתמודדותה עם האיומים הללו", כתבו 14 המחוקקים במכתב לנשיא.

ההצעה הפלסטינית לא צפויה לקבל את אישורה של מועצת הביטחון. גם אם ארצות הברית לא תצליח לגבש שמונה מדינות שיתנגדו לה כדי להפיל את ההצעה, וושינגטון צפויה להטיל וטו על ההחלטה. בינתיים, ממשיכים נציגי הקוורטט לנסות לגבש נוסחה שתאפשר את חידוש המשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית.

פקיד בכיר בוושינגטון סיכם אמש את הפגישה האחרונה שערכו ביניהם נציגי הקוורטט, ואמר כי דיוני הרביעייה היו "פוריים" וכי יש להמשיכם. בשיחות השתתפה גם מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, שאמרה מוקדם יותר כי הנציגים עדיין מאמינים שניתן עדיין להגיע לפשרה. היא חזרה על עמדת הבית הלבן, לפיה המדינה הפלסטינית צריכה לקום רק באמצעות משא ומתן.

ניר יהב השתתף בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully