וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת ראש הממשלה: "שלום לא משיגים בצעד חד צדדי"

בעקבות הודעת אבו מאזן כי בכוונת הרשות לבקש הכרה מלאה כמדינה מהאו"ם, מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הפלסטינים מתחמקים ממשא ומתן ישיר עם ישראל. נתניהו ייפגש עם אובמה בניו יורק

לשכת ראש הממשלה דחתה אמש (שישי) את הודעתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כי הרשות תפנה לאו"ם בבקשה לקבל הכרה מלאה כמדינה, כך דווח בקול ישראל. "שלום לא משיגים בהליכה חד צדדית לאו"ם ולא בחבירה לארגון הטרור חמאס. שלום יושג רק במשא ומתן ישיר עם ישראל. הרשות הפלסטינית והעומד בראשה מתחמקים בעקביות משיחות ישירות עם ישראל. כשהרשות תנטוש את מהלכי הסרק כהליכה חד צדדית לאו"ם, היא תמצא את ישראל שותפה למשא ומתן ישיר לשלום", נמסר בהודעה.

עוד בנושא:
אבו מאזן ברמאללה: "נדרוש חברות מלאה באו"ם"
בבית אל לא מודאגים: "ה-20 בחודש - יום רגיל"
בכיר אש"ף בארה"ב: לא נסכים להותיר גושי התנחלויות
בכיר ברשות: "נתניהו יכול עדיין למנוע פנייתנו לאו"ם"

יו"ר הרשות אמר אמש בנאומו כי הרשות מתכוונת לבקש ממועצת הביטחון של האו"ם הכרה מלאה בה כחברה בארגון. לדבריו, "אנחנו הולכים לאו"ם כדי לדרוש הכרה בפלסטין כחברה מלאה. זו זכותנו הלגיטימית. כולנו מקווים להצליח במהלך הזה על מנת שנהיה חופשיים כמו יתר העמים בעולם ושנוכל להקים מדינה בגבולות 67', שבירתה ירושלים. המשא ומתן עם ישראל הגיע למבוי סתום. ממשלת ישראל מסרבת למלא אחר התחייבויותיה ואחר ההסכמים עליהם חתמה וממשיכה לבנות בהתנחלויות".

ברק אובמה ובנימין נתניהו בבית הלבן. Charles Dharapak, AP
ברק אובמה ובנימין נתניהו בבית הלבן/AP, Charles Dharapak

בתוך כך, הבית הלבן הודיע כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ייפגש עם ראש הממשלה בעצרת האו"ם בניו יורק בשבוע הבא. בן רודס, יועץ לענייני ביטחון לאומי בבית הלבן, אמר כי השניים ייפגשו על רקע הבקשה הצפויה של הפלסטינים להכרה מלאה באו"ם. הנשיא אובמה לא צפוי לקיים פגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אך ייפגש עם ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, על רקע הידרדרות היחסים בין אנקרה לירושלים.

גם בחמאס הביעו התנגדות להצהרתו של אבו מאזן על פנייה לאו"ם. יוסוף רזקה, יועצו של ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, אמר כי אין בנאום כל חדש. "הנאום לא מבהיר כיצד צעד זה לא ישפיע על הפליטים הפלסטינים לרעה", הוסיף. דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר כי הפנייה הפלסטינית לאו"ם היא צעד "טקטי" שנועד לסלול את הדרך לחידוש המשא ומתן עם ישראל.

(עדכון ראשון: 22:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully