וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: ספינות קרב בים התיכון - "בכל רגע"

15.9.2011 / 14:23

ראש ממשלת טורקיה ממשיך לירות אש לכיוון ישראל: במסיבת עיתונאים שערך בביקורו בטוניסיה, הזהיר ואמר כי "ישראל לא יכולה לעשות כל העולה על רוחה במי הים התיכון"

ראש ממשלת טורקיה ממשיך במסע האיומים: רג'פ טייפ ארדואן אמר היום (חמישי) כי ישראל "אינה יכולה לעשות כל העולה על רוחה" במי הים התיכון. במסיבת עיתונאים שערך בביקורו בטוניסיה, המשיך ארדואן בהתבטאויותיו התוקפניות כלפי ישראל, והוסיף כי ספינות קרב טורקיות יכולות להגיע למזרח הים התיכון "בכל רגע".

משבר עם טורקיה - כותרות אחרונות:
האמריקאים העבירו מסר חריף לארדואן: ”תירגע”
אבו מאזן נפגש עם ארדואן: ”תודה על תמיכתך בפלסטין”
השמינייה תדון על טורקיה: ”ארדואן נובח, לא נושך”
טורקיה תיירט מטוסים? ”הם קונים מאיתנו את המערכות”
ארדואן בקהיר: ”ישראל תשלם על מעשי הטרור שלה”

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נוחת בטוניס ומתקבל על ידי ראש ממשלת טוניסיה, בג'י קאיד אסבאסי, 14 בספטמבר 2011. AP
ממשיך במסע האיומים נגד ישראל. ארדואן/AP

ביום שני נשא ארדואן נאום במהלך ביקורו בקהיר בירת מצרים, בפני שרי החוץ של הליגה הערבית, והתייחס בנאומו להדרדרות היחסים בין ישראל לטורקיה. "בזמן שישראל מנסה לבנות את הלגיטימיות שלה", אמר, "היא התנהגה בצורה בלתי-אחראית. דו"ח פאלמר בטל ומבוטל עבורנו. אם האו"ם ימשיך להתעלם מהמעשים המפונקים של ישראל, האחריות תוטל גם עליהם".

ארדואן הוסיף כי מדינתו לא מוותרת על דרישתה להתנצלות ישראלית. "לא נסכים לנורמליזציה עם ישראל אם היא לא תמלא אחר הדרישות שלנו. אנו לא מכירים במצור הישראלי על רצועת עזה. אף אחד לא עומד מעל החוק הבינלאומי. ישראל תצטרך לשלם על מעשי הטרור שלה. ישראל צריכה להתנהג כמו מדינה אמיתית ולכבד זכויות אדם. עליה להסיר את המצור על עזה, להתנצל בפני טורקיה על אירועי המרמרה ולפצות את משפחות הקורבנות. אם לא - היחסים בין טורקיה לישראל ינותקו".

בירושלים לא התרגשו מדבריו של ארדואן. "הוא נובח ולא נושך", אמרו עליו גורמים מדיניים בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריהם, "ארדואן נמצא בסוג של אובדן עשתונות. הוא אומר שספינות קרב טורקיות ילוו משטים עתידיים. אבל הוא חבר בנאט"ו, אין שום סיכוי שהם או האמריקאים יתנו לו. הוא יורה לחלל החדר ולאחר מכן טוען שדבריו לא תורגמו כמו שצריך. הוא גם לא ניתק את היחסים. רואים בתגובה שלו שהמשבר לא רציונלי. פניו לא לנורמליזציה עם ישראל. הוא איסלמיסט".

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במפגש עם האפיפיור הקופטי, שנודה השלישי, קהיר, מצרים 14 בספטמבר 2011. רויטרס
ארדואן אמש בקהיר, במפגש עם האפיפיור הקופטי, שנודה השלישי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully