וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו החליט: "אנאם בעצרת הכללית של האו"ם"

פנחס וולף

15.9.2011 / 13:45

אחרי שהתלבט אם לשלוח את הנשיא פרס, החליט ראש הממשלה לייצג בעצמו את המדינה בעצרת הכללית של האו"ם. "אני נוסע לומר את האמת למי שירצה לשמוע אותה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בצהריים (חמישי) כי הוא זה שייסע לייצג את ישראל בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. לפי התכנון, נתניהו ופמלייתו ימריאו מהארץ ביום רביעי הקרוב וישובו לישראל במוצאי שבת. הנאום צפוי להתרחש ביום שישי בערב (שעון ישראל). במהלך העצרת צפויים הפלסטינים לבקש ממועצת הביטחון הכרה למדינה.

הפלסטינים רוצים מדינה - כותרות אחרונות:

הפלסטינים יפנו למועצת הביטחון: "רוצים הכרה במדינה"
בכיר אש"ף בארה"ב: לא נסכים להותיר גושי התנחלויות
בכיר ברשות: "נתניהו יכול עדיין למנוע פנייתנו לאו"ם"

בתקופה האחרונה, נתניהו התלבט רבות מי ייצג את ישראל בוועידת האו"ם, מלבד שר החוץ אביגדור ליברמן. תחילה הוא העדיף שנשיא המדינה שמעון פרס ייסע לעצרת. אולם, כאמור היום הוא החליט לנסוע בעצמו.

במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת צ'כיה פטר נצ'ס המבקר בארץ אמר נתניהו כי "אי אפשר לבסס שלום על שקרים. שלום המבוסס על שקרים יתנפץ על קרקע המציאות. צריך לומר את האמת. בכדי לכונן שלום צריך כבוד הדדי, זה מה שאנחנו מחפשים עם הפלסטינים. הייתי מודאג מאוד שפקיד פלסטיני אמר שחזונו הוא פלסטין נקייה מיהודים. זאת חרפה, הרשות צריכה לגנות את האמירה הזו. אנחנו מאמינים ששלום יושג באמצעות מו"מ ישיר ולא באמצעות הכתבות".

נתניהו הוסיף כי "החלטתי לקחת את המסר הזה לעצרת הכללית של האו"ם, שם אנאם בשבוע הבא. אני יודע שזה מקום שבו לישראל אין שימוע הוגן, הרוב האוטומטי ממהר לגנות את ישראל אבל החלטתי לנסוע בכל אופן, לא כדי לזכות במחיאות כפיים אלא לומר את האמת למי שירצה לשמוע אותה".

"אני מתכונן לומר באו"ם שישראל רוצה בשלום ומבקשת לקיים משא ומתן, אך לצערנו לא נענינו", המשיך נתניהו, "הצרכים הללו רק מתחדדים לאור האירועים שאנחנו רואים מסביבנו. צריך לומר דברים ברורים לגבי הטלטלות במזרח התיכון, ואלו דברים שצריך לדבר אל אומות העולם. היו לי עצות כאלו ואחרות. חשבתי שנכון לבוא לאו"ם ולומר את הדברים כפי שהם. אני ועבאס הולכים לאו"ם, אפשר לחסוך את הנסיעה, ולשבת לנהל משא ומתן ישיר, זו הדרך הפשוטה ביותר". לדבריו, "היכולת שלהם להשיג חברות באו"ם באמצעות מועצת הביטחון לא תקרה. אני משוכנע בכך. היו הרבה מאוד מגעים ומהלכים כדי להבטיח שזה לא יקרה. הם יכולים ללכת לעצרת הכללית ולהעביר שם כל החלטה. הדבר החשוב הוא שאנחנו נציג את האמת. אני מכיר את הגזרה הזו, הייתי שם שגריר".

ראש ממשלת צ'כיה, פטר נצ'ס אמר מצדו כי "בפגישה שלנו אמרתי לרה"מ שנאחנו תומכים במדינת ישראל באופן רחב, אנחנו בעד פיתוח היחסים, היחסים הם טובים לשני הצדדים, אנחנו נגד כל ביטוי של דה-לגיטימציה של מדינת ישראל. אנחנו משוכנעים ששלום יושג אך ורק בדיאלוג ישיר, צ'כיה לא תומכת בשום צעדים חד-צדדיים".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully