וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש הסכם: האוהלים בתל אביב לא יפונו עד חמישי

12.9.2011 / 15:38

למרות שהסוגייה כבר נידונה בבית המשפט, נציגי מחאת האוהלים ועיריית תל אביב החליטו שהמאהלים בעיר לא יפונו. מחר צפוי היה להתקיים דיון בבית המשפט, שכעת עשוי לאבד מחשיבותו

בתום פגישה בין נציגי עיריית תל אביב לנציגי המאהלים בעיר הוחלט כי לא יתבצע פינוי של אוהלים עד ליום חמישי השבוע. עוד נקבע כי לא יתווספו אוהלים או מבנים מעבר לקיימים בשדרות רוטשילד, אך ניתן אישור להעביר מתחמים קיימים לכיוון צפון כדי לרכזם בין שינקין להבימה. את העירייה ייצג סגן ראש העיר מטעם סיעת "רוב העיר", אסף זמיר, ואת המאהלים ייצג אורן פסטרנק, מגרעין המייסדים של המחאה. במקביל, מחר אמור להתקיים דיון בבית המשפט לעניינים מנהליים בעיר בקשר לעתירה שהגישו חלק מראשי המחאה נגד צווי פירוק שהוציאה העירייה בשבוע שעבר, ובעקבות ההתפתחויות ייתכן והדיון יתייתר.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות:
עיריית תל אביב התנצלה על האלימות בהפגנת המחאה
בית המשפט פרסם צו מניעה חדש לפינוי המאהלים
מפגינים נעצרו בתל אביב, בחולון הוקם המאהל מחדש

המגעים בין העירייה לראשי המחאה נפתחו אתמול לאחר שבשבוע שעבר נרשמו עימותים בין הצדדים על רקע פינוי חלק מהאוהלים על ידי פקחי העירייה. הפעילים החברתיים הגיבו בהפגנה אלימה מול בניין העירייה במהלכה נעצרו כמה מהם. עוד באותו הערב יצאו פעילים להפגין מול ביתו של ראש העיר רון חולדאי נגד מה שהם הגדירו כ"מחטף".

אמש נועדו הצדדים לראשונה והגיעו למספר הבנות. את העירייה ייצגו סמנכ"ל התפעול רובי זלוף, נציגי שירותי הרווחה ועוזריו האישיים של חולדאי. את הפעילים ייצגו אלו המשתייכים לפלג שגינה בכל תוקף את מקרי האלימות – הן מצד המפגינים והן מצד המשטרה בהפגנה מול בניין העירייה.

בין היתר, הגיעו הצדדים להבנות לפיהן נציגי העירייה יביעו התנצלות על השתלשלות האירועים שהובילה להפגנה האלימה והסכימו כי כל עוד העניין נמצא בהתדיינות משפטית, לא יפונו עוד אוהלים ברחבי העיר. היום, כאמור, הסכימו הצדדים על אי פירוק האוהלים ללא קשר להתקדמות במישור המשפטי.

עוד הגיעו הצדדים להבנה כי הציוד האישי שפונה בימים האחרונים על ידי פקחי העירייה יוחזר ליושבי המאהלים, ואלו שלא ניתן יהיה למצוא את ציודם, יפוצו על ידי העירייה, במידה ויפנו אליה. כמו כן, הגיעו הצדדים להבנה כי המחאה תימשך בכל מקרה, גם לאחר שיימצאו פתרונות אישיים למחוסרי הדיור במאהלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully