וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים נבוכה: "זלזלו בריבונותנו ופגעו באורחינו"

ניר יהב

11.9.2011 / 8:30

בקהיר ממשיכים לגנות בתוקף את הפריצה לבניין השגרירות הישראלית. גורמים מצריים סיפרו לוואלה! חדשות על התחושות הקשות: "אנחנו כועסים על אלו שהרסו ברגע את מה שנבנה לאט"

במצרים מגנים בצורה חריפה את האירועים האלימים ליד בניין השגרירות הישראלית בקהיר, במהלכם פרצו המפגינים לבניין השגרירות והסירו את דגל ישראל. גורמים מצריים אמרו הבוקר (ראשון) לוואלה! חדשות כי במצרים לא אהבו את מה שאירע ביום שישי בלילה. "אף אחד לא אהב את זה. כולנו כעסנו על זה מאוד. זה פשוט זלזול בריבונות של מצרים ופגיעה באורחים שלנו", הסבירו.

הפריצה לשגרירות ישראל בקהיר - כותרות אחרונות:

המצרים סימנו כמוסכם, והמאבטחים הנצורים פתחו הדלת
נתניהו על הפריצה לשגרירות: "הקומנדו המצרי מנע אסון"
מצרים: נעמיד לדין המעורבים בפריצה לשגרירות ישראל

מהומות בשגרירות ישראל בקהיר. AP
"מה שאירע בבניין השגרירות מכאיב לכולם"/AP

"בין ישראל למצרים מתקיימים יחסי שלום הדוקים מעל 30 שנה", הוסיפו הגורמים. "בני אדם רבים, הן במצרים והן בישראל, בנו את היחסים האלה לאט-לאט, ולכן אנחנו כל כך כועסים על אלו שהרסו בן-רגע את מה שנבנה לאט-לאט. מה שאירע בבניין השגרירות מכאיב לכולם. צר לנו על מה שקרה".

גורם ביטחוני מצרי אמר הבוקר לעיתון המצרי "אל-אהראם" כי האירועים האלימים שפרצו בסוף השבוע מהווים ניסיון לפגוע במצרים, "והם חלק מתוכנית פנימית וחיצונית מספר יעדים: לסבך את המועצה הצבאית העליונה בעימות, להביך אותה ולנסות להפילה; לדחות ולעכב את הבחירות כדי שמצרים לא תהיה יציבה; וכן, להביך את מצרים בפני העולם ובכך לממש אג'נדות חיצוניות".

שר המשפטים המצרי, מוחמד עבד אל-עזיז אל-ג'ונדי, אמר כי הפריצה לבניין השגרירות הישראלית בקהיר היא חלק מתוכנית שמטרתה להפיל את מצרים. "האירועים האלימים הם בבחינת מהלומה לכל אזרח מצרי האוהב את ארצו", הוסיף.

מהומות מול שגרירות ישראל בקהיר. AP
תנועות פוליטיות וחברתיות רבות, כגון 'האחים המוסלמים' ו-'6 באפריל', הודיעו כי אין להם יד ורגל באירועים/AP

העיתונות המצרית דיווחה אתמול והבוקר בהרחבה על אירועי יום שישי, תוך שהיא מציגה גורמים רבים המתנערים מהמעשים. תנועות פוליטיות וחברתיות רבות, כגון 'האחים המוסלמים' ו-'6 באפריל', הודיעו כי אין להם יד ורגל באירועים. אישים מהזירה הפוליטית והאקדמית גינו קשות את האירועים ואמרו כי הם מביכים את מצרים. במקביל נפוצו דיווחים לפיהם מי שעומד מאחורי האירועים הם אוהדי קבוצת הכדורגל 'אל-אהלי' ו-'חמומי מוח'.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully