וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם מגנים: "על מצרים להגן על השגרירות הישראלית"

מדינות המערב מנסות להרגיע את ישראל ומצרים אחרי המהומות האלימות בשגרירות בקהיר. מדינות ערב שותקות, ורק בחריין גינתה האלימות: "אי ההגנה על השגרירות - הפרת אמנות בינלאומיות"

ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, גינה היום (שבת) את פריצת המפגינים לשגרירות ישראל בקהיר, בעקבותיה חילץ הקומנדו המצרי את המאבטחים הישראלים מהבניין. "אני מגנה בכל תוקף את התקיפה על שגרירות ישראל בקהיר. דרשנו מהשלטונות המצרים לעמוד בהתחייבויות שלהם על פי אמנת וינה, הקוראת להגן על רכוש ואנשי צוות דיפלומטיים, כולל שגרירות ישראל בקהיר. המצרים הבטיחו לנו כי הם מתייחסים להתחייבויות אלה ברצינות רבה". אמר קמרון. "אנו מברכים על כך ומצפים כי מצרים תכבד התתחייבות זו. אנו מבקשים משתי המדינות לעבוד יחד להרגעת הרוחות ולהביא ליציבות אזורית".

מהומות מול שגרירות ישראל בקהיר. AP
המצרים הבטיחו לבריטניה כי יגנו על השגרירות. מהומות מול בניין השגרירות, היום/AP

גם שר החוץ הגרמני, גידו וסטרוולה, גינה את האירועים האלימים בקהיר ואמר כי הוא מצפה שהרשויות המצריות יעמדו בהתחייבויות הבינלאומיות להגנה על שגרירות ישראל. "יש להימנע מכל הסלמה נוספת של המצב", אמר וסטרוולה.

לא רק בלונדון ובברלין, גם בספרד ובאיטליה גינו את את הפריצה לשגרירות. בהודעה רשמית של משרד החוץ במדריד נמסר כי "ספרד מגנה באופן חריף את התקפת ההמונים על שגרירות ישראל בקהיר, ואת העובדה שהרשויות במצרים לא עשו דבר כדי למנוע אותה". שר החוץ האיטלקי, פרנקו פרטיני, אמר כי "הדיווחים ממצרים מדאיגים מאוד, והם מלמדים שייתכן והאלימות גוברת על הדמוקרטיה". פרטיני הזהיר כי הצעירים המצרים עשויים לאבד את תמיכת העולם, ובכך להישאר עם משטר העריצות ששלט במדינה בעשרות השנים האחרונות, שאליו התנגדו.

עוד על המהומות במצרים:
הקומנדו המצרי חילץ מאבטחים ישראלים שהיו נצורים בשגרירות
תקיפת השגרירות בקהיר - שלב אחרי שלב
מצרים: עשרות המשיכו להפגין מול שגרירות ישראל
אחרי המהומות: חילופי האשמות והתנערות מאחריות

בעולם הערבי מיעטו להגיב לאירועים, ורק שר החוץ של בחריין, חאלד אל-חליפה, גינה את המתקפה על שגרירות ישראל בקהיר. השר כתב בעמוד הטוויטר שלו כי "אי ההגנה על מבנה השגרירות הוא הפרה בוטה של אמנת וינה משנת 1961, הנוגעת ליחסים דיפלומטיים".

אובמה שוחח עם נתניהו: מנסה לסייע בפתרון המצב

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שוחח אמש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והביע בפניו דאגה נוכח המהומות מחוץ לשגרירות ישראל בקהיר. בהצהרה שפרסם הבית הלבן נמסר, כי אובמה אמר לנתניהו כי ארה"ב פועלת על מנת לסייע בפתרון המצב. עוד נמסר, כי אובמה קורא לממשלת מצרים "לכבד את המחויבויות הבינלאומיות שלה ולהגן על השגרירות הישראלית".

במקביל, מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, שוחחה עם שר החוץ המצרי, מוחמד כמאל עמר, ודרשה ממנו לעמוד בהסכמי אמנת וינה ולהגן על השגרירות הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully