וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים עצרה 4 ישראלים - ושחררה אותם לאחר חקירה

פנחס וולף ורמי שני

9.9.2011 / 7:42

דרמה בלב ים: ארבעה מאבטחים ישראלים שהפליגו באזור מיצרי טיראן נעצרו על ידי משמר החופים המצרי. הארבעה הובלו לחקירה, אולם בעקבות התערבות משרד החוץ הם שוחררו

הותר לפרסום: ארבעה אזרחים ישראלים נעצרו ביום רביעי על ידי משמר החופים המצרי באזור מיצרי טיראן, אך לאחר התערבות של אנשי משרד החוץ בירושלים, הארבעה שוחררו והבוקר (שישי) הם שבו לנמל אילת עם היאכטה שבה הפליגו.

מהדיווח הראשוני עולה כי ברגע שהמצרים זיהו את היאכטה הישראלית, הם ראו כי הארבעה המועסקים כמאבטחים השליכו את נשקם למים ובעקבות כך עוררו את חשדם. המצרים עצרו את ארבעת המאבטחים הישראלים והובילו אותם לחקירה. פרטים האירוע הועברו לאנשי משרד החוץ, שפתח במגעים נמרצים עם מקביליהם המצרים והיום לפנות בוקר הוחלט כאמור לשחררם.

מדובר בספינה ששטה מהפיליפינים או סרי לנקה לכיוון תעלת סואץ. בשל הסכנה מפיראטים באזור קרן אפריקה, נהוג להעלות על הספינה מאבטחים, חלק גדול מהם מאבטחים ישראלים. ארבעת המאבטחים ירדו מהיאכטה במיצרי טיראן ובמים הבינלאומיים המתינה להם ספינה ישראלית שנועדה להשיב אותם לישראל. באותו הזמן עברה במקום ספינת משמר מצרית. מסיבה בלתי ברורה, המאבטחים נתקפו בפאניקה והשליכו את נשקם למים.

גם בחודש שעבר פעלו אנשי משרד החוץ לטובת שחרור ישראלים שנעצרו ביבשת אפריקה. במקרה המדובר נעצרו שני טייסים ישראלים: הקברניט יהודה מעוז והקצינה הראשונה ורד אהרונסון באריתריאה. השניים מחברת "גשר אווירי" הטיסו מטוס ובו חלקי חילוף של חברת "בוליין דיפנס", המאבטחת ספינה שעגנה מול חופי אריתריאה.

ככל הנראה, השניים נעצרו בשל העובדה שלא הייתה ברשותם אשרת כניסת למדינה. השניים שוחררו לבסוף ובסוף חודש אוגוסט הם נחתו בישראל. ככל הידוע, הטייסים לא נעצרו בחשד לריגול או בשל עניין ביטחוני.

עוד בנושא:

בחודש שעבר: טייסים ישראלים נעצרו באריתריאה - ושוחררו
מי אחראי לשחרור הטייסים הישראלים מאריתריאה?
מצרים: "אין מגעים לעסקת אסירים לשחרור גרפל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully