וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: המשט הבא לעזה ילווה בספינות מלחמה

8.9.2011 / 20:37

המתיחות נמשכת: ראש הממשלה הטורקי הודיע גם שאנקרה נקטה בצעדים כדי למנוע מישראל לנצל באופן חד-צדדי את משאבי הטבע בים התיכון. נתניהו מנסה להנמיך את הלהבות

ההסלמה בין ירושלים לאנקרה נמשכת: ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, הודיע הערב (חמישי) כי ספינות קרב טורקיות ילוו מעתה כל כלי שיט טורקי שיעשה את דרכו לרצועת עזה. בראיון לרשת אל ג'זירה הוסיף ארדואן כי טורקיה נקטה בצעדים כדי למנוע מישראל לנצל באופן חד-צדדי משאבי טבע מהים התיכון.

ההסלמה עם טורקיה - כותרות אחרונות:
נשיא טורקיה: לא הטרדנו נוסעים ישראלים באיסטנבול
אהוד ברק: טורקיה אינה אויב, הגל הזה יעבור
ארדואן: "לא חשוב המחיר, איש לא ידרוך על כבודנו"

גורם ביטחוני בכיר אמר בעקבות הפרסומים כי "זו לא הפעם הראשונה שארדואן מאיים לשלוח לאזור ספינות מלחמה. הוא כבר איים בעבר. אין לנו כוונה לדרדר את מערכת היחסים ורצוי שכל הצדדים ינהגו באיפוק ובשכל ישר". הגורם הבכיר הזכיר כי דו"ח פאלמר קבע שהסגר הימי על עזה הוא חוקי לחלוטין . עוד הוסיף הגורם, "אין טעם להעלות עכשיו את כל סוגיית הסגר הימי והתפתחות הכלכלה בעזה, כולל בית המלון החדש שנפתח לאחרונה והקניון. סחורות ומזון נכנסים לעזה בעיקר מהמעברים בישראל ולא רק מהמנהרות".

גורם בטחוני אחר הוסיף כי "לספינות טילים טורקיות מול חופי ישראל ועזה יש משמעות אסטרטגית רבה. עם זאת טורקיה מחויבת לברית נאט"ו ולא יכולה לעשות כל מה שהיא רוצה".

ארדואן ושר החוץ הטורקי, אחמט דאוט אולו מובילים את הקו הנוקשה נגד ישראל, כל זאת על רקע פרסום דו"ח פאלמר של האו"ם שבחן את אירועי המשט לעזה. אתמול, אמר ראש הממשלה הטורקי כי "לא אכפת לנו אם זה יעלה לנו 15 מיליון דולרים או 150 מיליון דולרים – לא ניתן לאף אחד לדרוך על כבודנו", זאת בעקבות סירובה של ממשלת נתניהו להתנצל בפני אנקרה על אירועי משט ה"מאוי-מרמרה" בשנה שעברה.

דברים אלו נאמרו לאחר שראש הממשלה הטורקי הודיע על הפסקת כל קשרי המסחרי הביטחוני בין ירושלים לאנקרה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ניסה בימים האחרונים להנמיך את הלהבות, אולם הדגיש כי ישראל לא תתנצל על הרג פעילי ארגון ה-IHH במשט.

"המשבר המדיני עם טורקיה לא היה מבחירה שלנו, וזו עדיין לא הבחירה שלנו", אמר אמש ראש הממשלה. "אנחנו מכבדים את העם הטורקי", המשיך נתניהו, "ורוצים בשיפור היחסים. אבל אני רוצה לומר הערב דבר שהוא כלל אמת, בקול צלול ורם: צדקת הדרך היא הנכס האסטרטגי של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully