וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות שפלשו לבניין בבירה התבצרו בו מחשש לפינוי

35 משפחות, בהן 88 ילדים, נערכות לפינוי מהבניין אליו פלשו בסוף השבוע אשר נמצא בבעלות האוניברסיטה העברית שהגישה את התלונה. המתבצרים: "לא רוצים להפר חוק, רק לקבל דיור בר השגה"

כ-35 משפחות שפלשו לבניין ששימש בעבר למעונות סטודנטים בירושלים החלו אמש (שני) לאטום את חלונות הבית ולרתך את הדלתות למבנה, מחשש שהבוקר יבואו שוטרים לפנותם. הפעילים הכינו גם בלוני מים מהולים בצבע לקראת פריצת השוטרים וביצרו את שביל הגישה לבניין ואת דלת הכניסה ונעלו עצמם בפנים - ממתינים להגעת המשטרה.

הפולשים, בהם 88 ילדים, אמרו כי הם אינם מבקשים להפר את החוק אלא דורשים דיור ציבורי במחיר בר השגה. בתחילה שקלו כמה מהמשפחות להציב בלוני גז בכניסה לבניין ולאיים להציתם, אך ההצעה נפסלה מחשש לחיי הילדים. מאוחר יותר, הוצאו הילדים מהבניין מחשש לאלימות עם השוטרים שיגיעו לבצע את הפינוי.

עוד באותו נושא
35 משפחות פלשו לבניין נטוש בירושלים: "אין לאן ללכת"
צפו: פעילי המחאה השתלטו על בניין נטוש בתל אביב
הבניין ה"מסוכן" שנפרץ במחאה - מתקן אימוני יס"מ

משפחות שפלשו לבניין בירושלים מתבצרות לקראת פינויו הצפוי. עומר מירון
הפעילים הכינו גם בלוני מים מהולים בצבע לקראת פריצת השוטרים וביצרו את שביל הגישה לבניין ואת דלת הכניסה ונעלו עצמם בפנים - ממתינים להגעת המשטרה/עומר מירון

המשפחות פלשו בסוף השבוע האחרון לבניין אשר נמצא בבעלות האוניברסיטה העברית ובעקבות תלונה שהגישה האוניברסיטה קיבלו ביום ראשון צו פינוי, המורה להן להתפנות מהמקום תוך 48 שעות. בתגובה לכך אמרו נציגי המשפחות, כי הן אינן מבקשות לחיות כפולשות, אלא לזכות לפתרון דיור ציבורי סוציאלי, בטענה שאין להן לאן להתפנות ומהבניין הן ילכו לגור ברחוב.

המבנה שאוכלס על ידם הוא בניין מעונות של האוניברסיטה העברית, העומד עזוב כבר שש שנים. רוב המשפחות שנכנסו למקום הן משפחות מחוסרות דיור, שפעלו במהלך סוף השבוע על מנת להפכו ראוי למגורים. כעת, מבקשים הדיירים החדשים להגיע לכדי משא ומתן עם נשיא האוניברסיטה העברית, כדי לאפשר להן להישאר במקום באופן זמני עד שיימצא להן פתרון דיור הולם.

משפחות שפלשו לבניין בירושלים מתבצרות לקראת פינויו הצפוי. עומר מירון
רוב המשפחות שנכנסו למקום הן משפחות מחוסרות דיור, שפעלו במהלך סוף השבוע על מנת להפכו ראוי למגורים/עומר מירון

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה כי "נשיא האוניברסיטה, פרופ' מנחם בן ששון, עצר בזמנו את מכירת בנייני מעונות שטרן ליזמים פרטיים, על מנת לשפץ את הבניינים המיועדים למגורי סטודנטים של האוניברסיטה. כיום המעונות אינם ראויים למגורי אדם ועומדים לעבור בקרוב שיפוץ יסודי במטרה לספק מענה מגורים הולם לסטודנטים הלומדים בקמפוס עין כרם הסמוך לקריית יובל".

"מרגע כניסת המשפחות הפולשות ניהלה איתם האוניברסיטה שיח תרבותי, בבקשה לשכנע אותם לפנות את השטח, ובפרט שמדובר במבנים המסוכנים למגורי אדם, אולם אלו לא שעו לפניה. לפיכך נאלצה האוניברסיטה להגיש היום, יום א', 4 בספטמבר, תלונה למשטרת ישראל בגין הפלישה הלא חוקית וביקשה ממשטרת ישראל לטפל בעניין".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully