וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: הכור בבושהר חובר לרשת החשמל הארצית

4.9.2011 / 13:12

אחרי שנות עיכובים, החלה תחנת הכוח הגרעינית הראשונה באירן לייצר אנרגיה, בינתיים בתפוקה חלקית. האו"ם: ראיות ברורות שאירן מפתחת גם גרעין צבאי - מעשירה אורניום בבונקר תת-קרקעי

תחנת הכוח הגרעינית הראשונה של אירן, הנמצאת בעיר בושהר, חוברה לראשונה לרשת החשמל הארצית והחלה לספק כוח - כך דיווחה היום (ראשון) סוכנות הידיעות איסנ"א. לפי הדיווח, בשעה 23:29 אמש החלה התחנה להזרים חשמל לרשת בהספק של 60 מגה-וואט (מתוך הספק סופי צפוי של 1,000 מגה-וואט).

חמיד-חאדם קאמי, דובר סוכנות הגרעים בהאירנית, אמר לרשת הטלוויזיה האירנית בערבית, אל-עלם, כי תחנת הכוח תיחנך רשמית ב-12 בספטמבר, ועד אז כבר תעבוד בתפוקה של 40% מיכולתה הסופית.

הכור, שייעודו הרשמי הוא הפקת אנרגיה למטרות אזרחיות, הוקם במהלך ה-15 השנים האחרונות בשיתוף ובפיקוח של רוסיה, וחנוכתו נדחתה פעמים רבות בשל מגוון עיכובים ותקלות. רק אתמול דווח כי אירן עידכנה באחרונה את פקחי האו"ם שהכור הושבת זמנית בגלל תקלות.

במקביל, ממשיכה אירן לפתח גם את יכולותיה הגרעיניות הצבאיות. אתמול פורסם דו"ח תקופתי נוסף של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א) בנושא אירן, בו חזרו פקחי הסוכנות, על הקביעה שכבר הופיעה בדו"חות קודמים, לפיה ישנן ראיות ברורות לכך שאירן מפתחת גרעין למטרות צבאיות, וכי הדבר "מעורר דאגה הולכת וגוברת".

על פי הדו"ח החדש, שתוכנו פורסם על ידי סוכנות הידיעות AP, מדינות חברות בסב"א סיפקו "מידע מהימן ומקיף" ממנו ניתן ללמוד שטהרן ממשיכה לפעול בניגוד להתחיבויותיה ולהעשיר אורניום, בין היתר בבונקר תת-קרקעי חדש המוגן יותר מפני הפצצות לעומת מתקני ההעשרה הקודמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully