וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לשביתה: הרופאים ומשרד האוצר חתמו על הסכם

אריאל נוי

25.8.2011 / 17:16

אחרי 158 ימי שביתה, חתמו נציגי ההסתדרות הרפואית ונציגי משרד האוצר על הסכם חדש שיהיה תקף לתשע השנים הקרובות. הצדדים יקיימו מסיבת עיתונאים במהלכה יציגו את פרטי ההסכם

לאחר שביתה שנמשכה כחמישה חודשים והליך גישור שנמשך תשעה ימים, חתמו הערב (חמישי) משרד האוצר ונציגי ההסתדרות הרפואית על הסכם סופי. הצדדים יקיימו בהמשך הערב מסיבת עיתונאים במלון קראון פלאזה בתל אביב, בו התנהל הליך הגישור בחסות פרופ' יצחק פטרבורג, במהלכה יציגו לציבור הרחב את פרטי ההסכם שאורכו 36 עמודים.

עוד על שביתת הרופאים
המתמחים: ההסכם לא מקובל, עדיין שוקלים להתפטר
ההסכם המתגבש עם הרופאים: תוספת של 50% לשכר
ההסתדרות והאוצר הגיעו להבנות, הרופאים מוחים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החתימה על ההסכם, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפרטי ההסכם שפורסמו אתמול עולה, כי הרופאים יקבלו תוספות לשכרם, יתווספו תקנים למחלקות, וכי יופחתו התורנויות של רופאים מתמחים. מפרטי ההסכם עולה, כי 20% מהתוספת תתקבל באופן מיידי ו-70% ממנה יתקבלו במהלך שלוש השנים הקרובות. זאת ועוד, יהיו הרופאים מחויבים להחתים שעון נוכחות באמצעות מערכת שתופעל מהטלפון הסלולרי שלהם. באמצעות המערכת לא יוכלו הרופאים להוסיף שעות לעצמם אלא רק להוריד ממכסת השעות לה הם מחויבים. לסעיף זה התנגדו הרופאים נחרצות בתחילה, אך כעת נראה כי הוא נכנס להסכם הסופי.

מבחינת תוספות השכר, על פי ההסכם, כל הרופאים יזכו לתוספת של עד 49% לשכרם שתתפרש על תקופה של מספר שנים. רופאים בתחומים במצוקה - רפואת פגים, טיפול נמרץ והרדמה (מקצועות בהם רופא לא יכול לעסוק במסגרת פרטית) - ורופאים בפריפריה יזכו בתוספות שכר שיכולות להגיע עד ל-70%.

כמו כן, שבוע העבודה של הרופאים יתקצר לחמישה ימים בהם יעבדו הרופאים שמונה שעות בלבד. בנוסף, הוסכם כי יתווספו עוד 1,000 תקנים שיורידו את מספר התורנויות של המתמחים לשש בלבד בחודש. עלות ההסכם עומדת על כ-3 מיליארד שקלים והוא תקף לתשע שנים במהלכן לא יוכלו הרופאים לשבות מעבודתם.

אך למרות השיפור בתנאים, נראה כי רופאים רבים דווקא אינם מרוצים מההסכם שנחתם. מאות רופאים מתמחים הפגינו אתמול ברחבי הארץ, בטענה כי לא שותפו בניסוחו וכי נחתם ללא ידיעתם. "אנחנו לא יודעים את פרטי ההסכם, רק אמרו לנו שהוא עתיד להיות תקף לעשר שנים", אמר ד"ר אליעז מילר, מתמחה מבית החולים איכילוב, שהגיע להפגנה בתל אביב. "לא עדכנו אותנו בפרטי ההסכם. זו שערורייה", הוסיף. עם זאת, יצוין כי פרטים סופיים נחתמו אתמול, וכי טרם נחשפו פרטיו הסופיים של ההסכם.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully