וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר תיק שטראוס-קאהן: "מצפה לשוב לחיים"

23.8.2011 / 19:08

לבקשת התביעה, לנוכח בעיות האמינות אצל המתלוננת, החליט ביהמ"ש בניו יורק לבטל את אישומי נסיון האונס נגד יו"ר קרן המטבע לשעבר - שדיבר לראשונה מפרוץ הפרשה: "תודה לתובע המקצועי"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

בית המשפט העליון במדינת ניו יורק ביטל הערב (שלישי), לבקשת התביעה, את האישומים נגד יו"ר קרן המטבע הבינלאומית לשעבר, דומיניק שטראוס-קהאן, בגין ניסיון אונס של חדרנית במלון, ובכך הביא לסוף ההליך הפלילי נגדו בארצות הברית. נגד שטראוס-קאהן עדיין תלוי תיק פלילי נוסף, בצרפת, בו הוא חשוד באונס העיתונאית טריסטן בנון, ובארה"ב הוא צריך עוד להתמודד גם עם התביעה האזרחית שהגישה נגדו המתלוננת מניו יורק, נפיסאטו דיאלו.

עוד על משפט שטראוס-קאהן:
התביעה ביקשה לבטל האישומים נגד שטראוס-קאהן
החדרנית תובעת את שטראוס-קאהן: "אלים וסאדיסט"
צפו בחדרנית של שטראוס-קאהן מספרת הכל
משפט שטראוס-קאהן: "החדרנית נמצאה לא אמינה"

"החודשיים וחצי האחרונים היו סיוט עבורי ועבור משפחתי", כתב שטראוס-קאהן בהצהרה ראשונה מאז התגלתה הפרשה, שפורסמה מיד לאחר החלטת בית המשפט. "אני רוצה להודות לחברי בצרפת ובארצות הברית שהאמינו. אני אסיר תודה לאשתי ומשפחתי שעברו את הימים הקשים איתי. אני מודה להתובע המחוזי על כך הסכים עם פרקליטיי שהתיק הזה היה חייב להיסגר. אני מעריך את מקצועיותו ואת זו של כל המעורבים בהחלטה. אין לנו יותר מה לומר בנושא זה ואנחנו מצפים לחזרתנו הביתה ולחידוש החיים הרגילים שלנו".

"התביעה הפנתה גבה לקורבן"

התביעה בניו יורק הגישה אמש לבית המשפט בקשה לבטל את האישומים נגד שטראוס-קאהן, בשל בעיות אמינות קשות שהתגלו אצל המתלוננת. במקביל הגישו עורכי דינה של דיאלו בקשה למינוי תובע מיוחד שיעסוק בתיק, תוך שהם מותחים ביקורת על התובע סיירוס ואנס. שופט העליון שביטל את האישומים, מייקל אובוס, דחה היום את הבקשה הזו, ובכך בעצם סלל סופית את הדרך לסגירת התיק.

"התובע המחוזי של מנהטן, סיירוס ואנס, מנע מאשה להשיג צדק במקרה אונס", אמר פרקליטה של דיאלו, קנת' תומפסון, עם הגשת הבקשה למינוי התובע. "לא רק שהוא הפנה את גבו לקורבן, הוא הפנה את גבו גם לראיות בשטח, הראיות הרפואיות והפיזיות בתיק זה. אם התובע המחוזי שנבחר להגן על אמהותינו, בנותינו, אחיותינו ונשותינו לא יעמוד לצדן כאשר הן ייאנסו, מי יעמוד?".

במקביל לתיק הפלילי המתנהל כנגד שטראוס-קאהן הגישה נגדו דיאלו גם תביעה אזרחית, בה היא טוענת שנפלה קורבן ל"תקיפה אלימה וסאדיסטית". בתביעה חוזרת דיאלו על הטענה שהופיעה גם בתלונתה הפלילית, לפיה שטראוס-קאהן קיבל את פניה בסוויטה שלו במלון כשהוא עירום, כלא אותה בחדר והכריח אותה לבצע בו מין אוראלי. "בהאמינו כי הוא חסין מתביעה במדינה הזו, שטראוס-קאהן תקף את גב' דיאלו בכוונה תחילה, בברוטאליות ובאלימות", נכתב בכתב התביעה, "ובתוך כך השפיל אותה וחילל את כבודה כאשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully