וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים והרשות הפלסטינית מכירות במורדים בלוב

ניר יהב

22.8.2011 / 20:26

בעולם הערבי קופצים על העגלה ומביעים תמיכה במורדים בלוב, שהשתלטו ביממה האחרונה על מרבית טריפולי. בכיר הרשות אבו רודיינה: "מעריכים את מאבק הלובים למען חירות ושגשוג"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

שר החוץ המצרי, מוחמד עמרו, הודיע היום (שני) כי ארצו מכירה במשטר החדש בלוב המיוצג על ידי המורדים - המועצה הזמנית בראשות עבד אל-ג'ליל. גם הרשות הפלסטינית הודיעה כי בכוונתה להכיר במורדים בלוב ובמועצה הזמנית כמייצגיו של העם הלובי.

"אנו מאחלים לעם הלובי שישגשג וישוב לחיים נורמלים כמה שיותר מהר", אמר נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. "אנו רוצים להביע את הערכתנו לעם הלובי ולמאבקו למען חירות ושגשוג".

נפילת קדאפי - כותרות אחרונות
על סף הכרעה: המורדים שולטים בטלוויזיה של לוב
ניצחון למורדים? חגיגות בלוב, בני קדאפי נתפסו
40 שנה במדבר: יוצאי לוב מסכמים את עידן קדאפי

מוקדם יותר היום, גם מזכ"ל הליגה הערבית נביל אל-ערבי, הביע סולידריות מלאה כלפי "מועצת המעבר הלאומית" של המורדים בלוב. דובר הליגה מסר כי "אנו מקווים כי מאמצי מועצת המעבר יצליחו להוביל לעידן חדש שבו הלאומיות, הריבונות ואדמות האזרחים יזכו להגנה מלאה".

מורדים נכנסים לרובע קרקש בטריפולי בירת לוב, 22 באוגוסט 2011. רויטרס
המורדים מתגלגלים לטריפולי/רויטרס

המורדים בלוב הודיעו לרשת הטלוויזיה אל-ערביה כי לכדו גם את סעיד קדאפי, בן נוסף של מי ששלט במדינה ב-40 השנים האחרונות, מועמר קדאפי. בידי המורדים נמצאים שני בנים נוספים של קדאפי, סייף אל-איסלם ומוחמד קדאפי, שנעצרו במהלך הלילה. לטענתם, בן נוסף, מועתסם קדאפי, נמצא בתוך באב אל-עזיזיה, מתחם המגורים המבוצר של המשפחה בבירה טריפולי. על פי חלק מההערכות, גם מועמר קדאפי נמצא במתחם.

ב"כיכר הירוקה" שבמרכז העיר, שהלילה הכריזו המורדים על שינוי שמה ל"כיכר החללים", נאספים אלפי תומכים של המורדים, וחוגגים את הניצחון. בתמונות ששידרה מהמקום רשת "סקיי" הם נראים יורים יריות שמחה באוויר וקורעים ומעלים באש את תמונותיו של קדאפי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המורדים כמעט השלימו את כיבוש הבירה, אך עדיין לא הצליחו לשים את ידיהם על קדאפי עצמו. בינתיים, הם הסתפקו בהשתלטות על אחד מסממני השלטון המרכזיים: הטלוויזיה הממלכתית של לוב חדלה לשדר בצהריים ודובר מטעם המורדים הודיע כי בניין הטלוויזיה נמצא בשליטתם - פחות מ-24 שעות לאחר שמגישה בתחנה נופפה בנשק בשידור חי והבטיחה כי "תהרוג או תיהרג".

לפניות לכתב: nir_yah@Walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully