וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת תבחן מחדש מדיניות הפללת משתמשי סמים קלים

פנחס וולף

2.8.2011 / 16:50

ועדת הכנסת למאבק בנגע הסמים החליטה להקים ועדת משנה שתבחן את מדיניות ההפללה. "לא צריך להיטפל לאלו הנוהגים להשתמש בסם לצריכה עצמית", אמר ח"כ א-סנע. גם נציגי הממשלה הסכימו

בשורה למשתמשי הסמים הקלים? ועדת הכנסת למאבק בנגע הסמים החליטה היום (שלישי) להקים ועדה לבחינה מחודשת של מדיניות ההפללה על שימוש בסמים קלים. הוועדה תוקם בשיתוף הרשות למלחמה בסמים, ובראשה יעמוד פרופ' מנחם אמיר, ממקימי הרשות.

"אילו רשויות המדינה הרלוונטיות היו מפסיקות להתייחס לכל המכורים והמשתמשים בסמים קלים כעבריינים, ניתן היה לצמצם ביעילות את מספר המשתמשים תוך מתן עזרה בתהליך הגמילה והשיקום", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ טאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) במהלך דיון שהתקיים בה היום. הוא הוסיף כי "על המדינה להשקיע את מירב המאמצים והאנרגיות במאבק למול ארגוני הפשע והסוחרים הכבדים ולא להיטפל לאלו הנוהגים להשתמש בסם לצריכה עצמית".

מה דעתכם על השימוש בסמים קלים? בואו לדבר על זה בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"על המדינה להשקיע את מירב המאמצים והאנרגיות במאבק למול ארגוני הפשע והסוחרים הכבדים ולא להיטפל לאלו הנוהגים להשתמש בסם לצריכה עצמית". א-סנע/מערכת וואלה!, צילום מסך

נציגת משרד המשפטים, דרורה נחמני רוט, אמרה במהלך הדיון כי "אין ספק שברמת המדיניות הפרקטית חייבים לעשות הבחנה בין סמים קשים לסמים קלים". עוד היא הוסיפה כי "גם היועץ המשפטי לממשלה הנחה לפעול על פי מדיניות מקלה הזו". גם מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, יעקב הסכים כי יש לבחון את שינוי המדיניות וציין כי "העובדה שכל כך הרבה תיקים פליליים נפתחים בכל שנה על שימוש בסמים קלים היא תופעה זועקת ואין ויכוח שמדובר במצב שאינו תקין".

ח"כ עינת וילף, שקראה לפני כחודשיים להשוות מעמדם של סמים קלים לזה של אלכוהול וסיגריות כך שהשימוש בהם יהיה חוקי, מוסדר וממוסד, תבעה לנהוג בנגע הסמים הקלים ביד רכה יותר. לדבריה, "הוכח כי הדרך הנכונה והיעילה להתמודד עם סמים היא באמצעות גמילה ושיקום, וכי לא ראוי להציג את המשתמשים כפושעים". יחד עם זאת, הדגישה וילף כי בכל מקרה אין לעודד או להפוך את הסמים הקלים לדבר ראוי גם אם תשתנה מדיניות ההפללה.

לא כל מי שנכח בדיון הוועדה הביע תמיכה ברעיונות החדשניים לטיפול בתופעת השימוש הנרחב בסמים קלים. לשמע הדעות וההצעות, זעקה אירינה לווית מעמותת "אליס" כי היא "לא מצליחה להבין אם היא הגיעה לדיון בוועדה למאבק בסמים או לוועדה לקידום הסמים".

עוד בנושא:
"להשוות מעמד הסמים הקלים לזה של האלכוהול"
"גישת משרד הבריאות למכורים לסמים מיושנת"
דו"ח עולמי ממליץ: עישון גראס - לא עבירה פלילית

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully