וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנרכיה מתרחבת: פיצוץ נוסף בצינור הגז בסיני

ניר יהב

30.7.2011 / 15:25

עפ"י דיווח במצרים, חמושים פוצצו מטען בסמוך למסוף צינור הגז לישראל בסיני, לאחר שפרצו עימותים בינם לבין המאבטחים במקום. זהו הפיצוץ החמישי מאז נפילת שלטון מובארק והשלישי החודש

רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" דיווחה בצהריים (שבת) כי חמושים פוצצו מטען בסמוך למסוף של צינור הגז לישראל בצפון חצי האי סיני. על פי הדיווחים, המסוף נפגע מהפיצוץ אולם לא דווח על נפגעים בנפש.

אתר החדשות המצרי "אל-יום א-סאבע" דיווח כי באזור סיני פרצו עימותים בין חמושים לבין כוחות הביטחון המאבטחים את מסוף הגז. "החמושים ניסו לפרוץ לתוך המסוף אך כוחות הביטחון מנעו מהם. בתגובה, החמושים פוצצו את המסוף". זוהי הפגיעה השלישית החודש בצינור הגז לישראל, כאשר מאז אירעה ההפיכה במצרים נפגע הצינור חמש פעמים.

עוד על ההתערערות השלטונית בסיני:
לפני כשבועיים: חבלה נוספת בצינור הגז
אנרכיה בסיני: ארבעה נהרגו בעימותים
פיצוץ צינור הגז ממצרים: נשקלת חזרה לסולר
שליטת מצרים בסיני מתרופפת? שיבושים במעבר ניצנה

שוב: פיצוץ בצינור הגז ממצרים לישראל. רויטרס
"החמושים ניסו לפרוץ לתוך המסוף אך כוחות הביטחון מנעו מהם. בתגובה, החמושים פוצצו את המסוף". פיצוץ הצינור בתחילת החודש/רויטרס

בתוך כך, קצין משטרה מצרי ושלושה אזרחים נורו הלילה למוות בעימותים בין קבוצה חמושה לכוחות הביטחון בצפון סיני, כך דיווחו כוחות הביטחון במצרים. על פי הדיווח, כ-100 חמושים השתתפו במתקפה שכללה פשיטה על תחנת משטרה. חמישה מתוכם נעצרו.

על פי הדיווח, החמושים חצו את אל עריש רכובים על אופנועים ובג'יפים, כשהם מנופפים בדגלים עליהם מתנוססים פסוקי איסלאם ויורים יריות באוויר. בשלב מסויים הם פשטו על תחנת משטרה מקומית ונקלעו לחילופי ירי עם כוחות הצבא והמשטרה. עדי ראייה סיפרו שרבים מן התוקפים היו רעולי פנים, והם סברו כי הם אינם מקומיים כיוון שהם איבדו את דרכם מספר פעמים לפני שמצאו את תחנת המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully