וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: ראש צבא המורדים חוסל כשהיה בדרכו לחקירה

מי שהוביל את ההתנקשות בעבד אל-פתאח יונס, שהיה שר הפנים בממשלתו של קדאפי ואז ערק לשורות המורדים, נעצר אך לא נמסרו פרטי זהותו. בינתיים נפוצו שמועות כי מורדים ביצעו את החיסול

ראש צבא המורדים בלוב, עבד אל-פתאח יונס, נורה אמש (חמישי) למוות על ידי מתנקשים, כך דיווח אחד ממנהיגי המורדים נגד שלטונו של מועמר קדאפי במדינה. מוסטפא עבד אל-ג'ליל, מנהיג המורדים בלוב, סיפר כי יונס נהרג על ידי מתנקשים כאשר היה בדרכו לבנגזי - לחקירה בנוגע למצב בחזית הלחימה נגד כוחותיו של קדאפי.

שמועות נפוצו בבנגזי כי יונס נורה בידי מורדים. ג'ליל הכחיש ואמר שאלו שמועות שהפיצו אנשי קדאפי. עוד הוא מסר כי העומד בראש קבוצת המתנקשים נעצר, אך לא נמסרו פרטים נוספים לגבי זהותו או חקירתו.

יונס היה מבכירי משטרו של קדאפי בטרם ערק לשורות המורדים ושימש כשר הפנים בממשלה הלובית. לאחר שהתפטר אמר יונס בראיון לרשת אל-ערבייה כי "לאחר מעשי הטבח שביצעו כוחותיו של מועמר קדאפי, העם הלובי לא יוכל לסלוח לו ולהעניק לו חסינות בתמורה להסתלקותו מהתפקיד". הוא הוסיף וקרא לקהילה הבינלאומית לא לאפשר לכוחותיו של קדאפי להפציץ מהאוויר את המפגינים.

מוקדם יותר אתמול טענו המורדים בלוב כי הם השיגו שליטה על העיר המערבית גזאייה, הגובלת בטוניסיה. גורמים רפואיים אמרו כי לפחות שני מורדים נהרגו בעימותים עם נאמני השליט, מועמר קדאפי, באזור.

עוד באותו נושא:
המורדים מתקדמים, ארה"ב לוחצת על קדאפי
המורדים בלוב קרובים לבירה טריפולי מאי פעם
משרד החוץ או הפנים - מי אישר כניסת תומכי קדאפי?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully