וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האירנים לא בטוחים מי נרצח - אבל ישראל אשמה

מחד, הודיעו הרשויות כי האיש שחוסל בטהרן אינו הפיזיקאי דריוש רזא'אי כפי שדווח, אלא דריוש רזא'אינג'ד, סטודנט לאלקטרוניקה. מאידך, יו"ר הפרלמנט האשים את ישראל ברצח המדען

מיהו האיש שנרצח בפתח ביתו בטהרן בסוף השבוע? אתמול (שבת) דווח כי דריוש רזא'אי, פרופסור לפיזיקה המעורב בפרויקט הגרעין, נהרג מאש מתנקשים על אופנועים. רזא'אי, נטען בכמה דיווחים בתקשורת האירנית, מעורב בפרויקט הגרעין האירני, כמו המדענים שחוסלו בשנה שעברה, מסעוד עלי מוחמדי בינואר, ומג'יד שהרייארי בנובמבר. אולם בלילה שונתה הגרסה: על פי הרשויות האירניות, הנרצח הוא סטודנט, ולא מדען גרעין.

על פי הדיווח ברשת הטלוויזיה האירנית Press-TV, הנרצח אינו רזא'אי בן ה-35, אלא דריוש רזא'אינג'ד, סטודנט לאלקטורוניקה באוניברסיטה הטכנולוגית חאג'ה נאסיר טוסי בטהרן. על פי הדיווח, הבלבול נגרם בגלל הדמיון בין שמותיהם של השניים. גם אשתו ובנו של רזא'איג'אד נפצעו מהירי, ופונו לבית חולים.

עם זאת, נראה כי עדיין שורר בלבול ברשויות האירניות לגבי האירוע, שכן דובר הפרלמנט, עלי לריג'אני, דווקא דבק הבוקר בגרסה לפיה מדובר במדען הגרעין, ואף מיהר - כדרכה בקודש של אירן - להאשים את ישראל וארצות הברית. "פעולת הטרור הישראלית-אמריקאית אתמול, שיעדה היה אחד העילויים ההמדעיים של אירן, היא עוד דוגמה לעוינות האמריקאית", אמר לריג'אני בנאום שנשא בפרלמנט.

אין זו הפעם הראשונה שאירן מאשימה את ישראל בינואר האחרון הודיעה אירן כי עצרה "טרוריסטים" שחיסלו את מדען הגרעין מוחמדי, המשתייכים ל"רשת של מרגלים" הקשורה למוסד. אותה רשת, לפי הדיווח, "חוסלה" על ידי מנגנוני הביטחון האירניים, לאחר "פעילות ביטחונית מקיפה שכללה מעקב מודיעיני משמעותי". גם בחיסולו של שהרייארי בנובמבר מיהרו האירנים להאשים את ישראל. השבוע דיווח העיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה" כי ארגון חיזבאללה ניסה להתנקש בחייו של קונסול ישראל באיסטנבול - כנקמה על חיסולו של מוחמדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully