וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבאים לנתניהו: "עדיין חסר לנו ציוד וכוח אדם"

פנחס וולף

18.7.2011 / 18:20

ראש הממשלה מיהר להיפגש עם הכבאים שהשתתפו בכיבוי השריפה ביער ירושלים, וזכה לביקורת צוננת מצד יו"ר איגוד הכבאים: "השתפרנו מאז הכרמל, אבל מעט פריחה לא מבשרת על בוא האביב"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מיהר הערב (שני) להיפגש עם הכבאים שהשתתפו בכיבוי השריפה הגדולה בהרי ירושלים – פחות מ-24 שעות מתום האירוע. נתניהו ערך את האירוע המתוקשר והמצולם בכנסת, על רקע הביקורת שפורסמה בדו"ח הפנימי של הכנסת כנגד הבחירה בדגמי מטוסים לא מתאימים לכיבוי שריפות, בטייסת הכיבוי החדשה על שם הנער אלעד ריבן, שנספה בשריפה בכרמל.

עוד על השריפה בירושלים:
שריפת יער גדולה בירושלים, ”יד ושם” פונה
אש בתמונות: השריפה שהפחידה את תושבי ירושלים
בסביבת רה”מ מרוצים: ”טייסת הכיבוי הצדיקה קיומה”

נתניהו אמר באירוע כי "רציתי לברך את כל מערך הכיבוי וגם את מוזיאון 'יד ושם' על הפעולה המוצלחת בכיבוי האש, והייתי רוצה לשמוע מה קרה ולחשוב איזה מסקנות אנחנו יכולים להסיק מהמקרה הזה, שבניגוד למקרים קודמים נגמר טוב". נציב הכבאות הראשי, שחר איילון, הוסיף כי "אנחנו מייצגים את כולם, גם את מי שלא נמצא כאן. הייתה שריפה עם רוח סבירה. היא הייתה במקום מאוד מיוחד, אזור מגורים צפוף, אזור של 'יד ושם'. בלי הסיוע האווירי זה לא היה מצליח". רמי, מפקד טייסת הכיבוי, הוסיף כי כוחותיו היו בשטח תוך פחות משעה, וכי הם שפכו מעל 60 קוב מים ב-21 גיחות מעל האזור.

שריפה בירושלים, מטוסי טייסת הכיבוי מפזרים חומר כיבוי מעל יער ירושלים, בסמוך לשכונת הר נוף ויפה נוף , יולי 2011. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"מעט פריחה לא מבשרת על בוא האביב". טייסת הכיבוי בפעולה אתמול, בהרי ירושלים/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

יו"ר ארגון הכבאים, יואב גדסי, הזכיר את הבעיות הקיימות בשירות הכבאות – כחצי שנה אחרי השריפה הגדולה בכרמל: "מאז השריפה בכרמל אנחנו מרגישים שאנחנו שולטים יותר טוב בשטח. יחד עם זאת, מעט פריחה לא מבשרת על בוא האביב, ועדיין אנחנו חסרים בציוד ובכוח אדם, ואנחנו מקווים שבתקופה הקרובה התקנים שהובטחו לנו יגיעו". נתניהו השיב לו כי "תמיד חסרים תקציבים, ותמיד מוצאים אותם".

בהמשך ביקש נתניהו להשוות בין האירוע לאותה שריפת ענק מדצמבר האחרון, ואיילון השיב לו כי "בכרמל הייתה בעיית מים, היו רוחות מזרחיות, זה היה קיץ בעייתי, בלי מים, הייתה שם שריפת צמרות. יש לנו עוד הרבה מה לעשות, יש לנו להשלים ציוד, להשלים קורסים, ולהשלים את בניית בית הספר לכבאות". נתניהו סיכם את האירוע ואמר כי "עמדתם באתגר ואני רוצה לברך אתכם. נמנע פה אסון והאש כובתה בזמן מהיר. אנחנו בונים יכולות נוספות. אני מאוד מעודד ממה שאני רואה כאן. יכולת הכיבוי האווירית והקרקעית הולכות ומשתפרות".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully