וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטעמי ביטחון: יוארך תוקף חוק איסור איחוד משפחות

פנחס וולף

17.7.2011 / 6:00

למרות ירידת היקף הטרור מיהודה ושומרון, ולאור המלצת השב"כ, תאריך הממשלה את החוק האוסר על איחוד משפחות בין פלסטינים לערביי ישראל. השר ישי: "יתכן והסיכון יוחמר בעקבות ספטמבר"

למרות ירידת היקף הטרור היוצא משטחי יהודה ושומרון, עדיין קיים פוטנציאל מוגבר לסיכון ביטחוני ממבקשי איחוד המשפחות הפלסטיניים – כך קובעת חוות דעת של שירות הביטחון הכללי (שב"כ) שהובאה בפני שרי הממשלה לקראת הדיון מחר (ראשון) על הארכה בחצי שנה של חוק איסור איחוד משפחות בין פלסטינים לערביי ישראל. בנוסף, תאריך הממשלה גם את הקביעה כי רצועת עזה היא "אזור בו מתבצעת פעילות העלולה לסכן את ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה", ומשום כך, גם בתקופה הקרובה לא יינתנו היתרי ישיבה או שהייה בישראל לתושבי הרצועה.

שר הפנים אלי ישי, שיציג את הארכת חוק איחוד המשפחות בישיבת הממשלה, אמר לוואלה! חדשות כי "פוטנציאל הסיכון הביטחוני עלול להיות מוחמר עוד יותר, נוכח האפשרות להידרדרות במצב הביטחוני והסדר הציבורי לקראת ספטמבר ולאחריו, כתוצאה מההכרזה על מדינה פלסטינית. משום כך, יש צורך בהארכת תוקף החוק בחצי שנה לעת הזו".

הארכת החוק ממשיכה את קביעת ממשלת שרון מ-2003 על איסור איחוד משפחות. אז קיבלה את הממשלה את ההחלטה על רקע האינתיפאדה השנייה, ובשל ניצול לרעה של כמה פלסטינים את החוק: חלק מאותם פלסטינים קיבלו לידיהם תעודות זהות ישראליות שאפשרו להם לנוע בחופשיות ברחבי המדינה, ואלה ניצלו את הביקור כדי לסייע לגורמי טרור. מאז, החוק הוארך כ"הוראת שעה" מדי מספר חודשים, וב-2005 ניתנו היתרי שהייה בישראל לאוכלוסיות בעלות סיכון מופחת.

"נורמה קבועה וגזענית"

בפברואר 2010 הקים ראש הממשלה צוות בראשותו, שעבד על הכנת הצעת חוק הכוללת בתוכה את התייחסות המדינה לכל נושאי ההגירה, ובין היתר גם לנושא איחוד המשפחות. באפריל השנה הוקם צוות מקצועי לניסוח הצעת "חוק ההגירה", כך שיתאים להחלטת הקבינט מלפני שנה הקובעת כי "אין איחוד משפחות מאזורים שמהם מתנהל עימות מזוין עם ישראל או שמשטחם מתבצעים מעשי איבה נגדה ושורים יחסי עוינות או אויבות כלפיה". אלא שעדיין לא הסתיימו הדיונים על הצעת החוק, ומכאן הצורך בהארכה זמנית נוספת.

ההחלטה עוררה כצפוי ביקורת במערכת הפוליטית. ח"כ זהבה גלאון (מרצ), שעתרה בעבר לבג"צ על הארכת הוראת השעה של החוק, אמרה לקראת הדיון מחר כי "כדי למנוע איחוד משפחות בין ישראלים לפלסטיניים משנים כל פעם את התירוץ שיכשיר את השרץ של הארכת הוראת השעה. ההארכה מזמן הפכה לנורמה קבועה וגזענית שפוגעת בזכויות היסוד לחיי משפחה שוויון של אזרחי ישראל הערבים".

עוד באותו נושא:
איחוד משפחות: דרוזים מהגולן יצאו לבקר בסוריה

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully