וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת: "ההחלטה נפלה, פונים לאו"ם כדי לקבל הכרה"

ניר יהב

14.7.2011 / 12:45

בראיון לוואלה! חדשות, מדגיש ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני כי בעקבות תמיכת מדינות ערב, תפנה הרשות לאו"ם כדי לקבל הכרה במדינה עצמאית. "יש לנו זכות לא להיות כבולים לנתניהו", אמר

"ההחלטה נפלה: אנחנו פונים באופן ודאי לאו"ם כדי לקבל הכרה במדינה פלסטינית עצמאית ולקבל זכאות להיות חברים במוסדות האומות המאוחדות" - כך אמר הבוקר (חמישי) לוואלה! חדשות ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת, בראיון מדוחה שבקטאר, שם הוא נמצא עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בכינוס הליגה הערבית.

בדרך למדינה? הכותרות האחרונות בנושא הפלסטיני:

עריקאת: "ארה"ב צריכה להבין שישראל לא מעל החוק"
גם הקוורטט מיואש? הפגישה הסתיימה ללא הצהרה
אבו מאזן לקוורטט: "לגבש תוכנית חדשה לשלום"

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני ד"ר סאיב עריקאת בכנס של ג'נבה על סכויי התהליך המדיני לקראת ספטמבר הקרוב, מאי 2011. נמרוד סונדרס
"אם היה לנו פרטנר בישראל – ישראל הייתה צריכה להיות המדינה הראשונה להכיר בנו כמדינה עצמאית". עריקאת/נמרוד סונדרס

עריקאת אמר כי בניגוד להנחה הרווחת, המועד האחרון לפנייה לאו"ם הוא לא מחר, 15 ביולי. "לא נפנה לאו"ם מחר, אבל נפנה בזמן", הבטיח. "ייתכן שנפנה לאו"ם בסוף החודש וייתכן בחודש הבא. טרם הוחלט על מועד. היום וביום שבת מתכנסת הליגה הערבית בעיר דוחה. יש לנו כבר את תמיכת מדינות ערב לפנות לאו"ם והיום אנחנו רק נבקש מהם לדון במועד לפנייה ובעניינים פרוצדוראליים נוספים".

בהתייחסו לעמדה האמריקאית המתנגדת לכוונה הפלסטינית לפנות לאו"ם על מנת לקבל הכרה, סיפר עריקאת כי ביקש מהאמריקאים לבחון את עמדתם מחדש. "אם היה לנו פרטנר בישראל – ישראל הייתה צריכה להיות המדינה הראשונה להכיר בנו כמדינה עצמאית. מכיוון שאין לנו פרטנר בישראל, אנו פונים לאו"ם. איני יודע למה ממשלת ישראל כה לחוצה מכך. אולי הסיבה היא שהיא רוצה בהמשך הכיבוש".

עריקאת הבהיר כי הפלסטינים לא היו פונים לאו"ם לו היה מתנהל משא ומתן עם ישראל. "לא היינו פונים לאו"ם אם המגעים לא היו מושעים", אמר. "ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך לבנות בהתנחלויות ולסרב לפתרון שתי המדינות, ולכן יש לנו זכות לא להיות כבולים בידיו ונתונים לגורלו".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully