וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעת התנאים בבתי הכלא: אסירי חמאס החזירו ארוחות

ניר יהב

3.7.2011 / 10:17

בשירות בתי הסוהר מיהרו להבהיר כי אסירי חמאס לא שובתים רעב, אולם מאות אסירים חמאס החזירו את ארוחותיהם כאקט מחאה להרעת תנאי כליאתם. שב"ס: "זה לא אירוע חריג"

מאות אסירים פלסטינים של חמאס הכלואים בבתי הכלא נפחא, רימון, אשל, השרון והדרים הודיעו הבוקר (ראשון) כי יחזירו ארוחות במהלך כל היום, כאקט מחאה על הרעת תנאי כליאתם. עם זאת, הסבירה דוברת שב"ס, סיוון ויצמן, כי "האסירים לא מקבלים את הארוחות שלהם אבל הם לא שובתים רעב, ברשותם מצוי מזון שנרכש בקנטינות".

עוד על תנאי האסירים:
נתניהו: "חגיגת הטרוריסטים בכלא הישראלי תיפסק"
10 אסירי חמאס הכלואים בישראל הועברו לבידוד
חמאס נגד הרעת תנאי האסירים: "הפרת החוק הבינ"ל"

ויצמן הדגישה כי "המחאה מתרחשת רק בחלק מהאגפים בבתי הכלא, וכי מדובר במספר מצומצם של אסירים, שהודיעו מראש כי לא יקבלו ארוחות במהלך היום". עוד היא אמרה כי "החזרת ארוחות אינה אירוע חריג, אלא משהו שקורה בשגרה, וכי אין מדובר בשביתת רעב". בתגובה לכך, נקטו בתי הסוהר בשלילת חלק מזכויות האסירים, כמו ביקורים ונעילת אגפים.

שביתת הרעב - אות אזהרה"

משרד האסירים בממשלת חמאס ברצועת עזה הודיע כבר אמש כי אלפי האסירים הפלסטינים הנמצאים בבתי הכלא בישראל יפתחו היום בשביתת רעב במחאה על ההרעה בתנאיהם. אחראי ההסברה במשרד, ריאד אל-אשקר, הסביר כי בשבועות האחרונים נתונים מנהיגי האסירים "להתנהגות חסרת-תקדים נגדם, הכוללת דיכוי, טרור ובידוד".

לדבריו, ההתנהגות הקשה כלפי האסירים הגיעה לשיא כשאחד מוותיקי האסירים, נאא'ל ברגותי, הוכה על ידי הסוהרים בצינוק בכלא רימון. "האסירים חשבו שזו חצייה של כל הקווים האדומים", הוסיף. בנוסף, האסירים זעמו על בידודו של האסיר יחיא סנוואר, מבכירי חמאס בכלא, ועל בידוד עשרות אסירים אחרים. "שביתת הרעב הזו היא אות אזהרה להנהלת בתי הכלא", אמר. "האסירים רוצים להעביר בכך מסר לשלטונות בישראל, להפסיק להתנהג בצורה ברברית כלפיהם ולהפסיק לשלוח אותם לבידוד, אחרת הם יסלימו את צעדיהם וינקטו בצעדים חדשים".

ניסיון המחאה של האסירים מגיע כשבוע לאחר הודעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי בכוונתו לפגוע בתנאי כליאתם של אסירים פלסטינים הכלואים בישראל, "החלטתי לשנות את מדיניות ישראל כלפי הטרוריסטים שיושבים בכלא הישראלי. התנאים המפליגים של הטרוריסטים בתוך הכלא הישראלי ייפסקו".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully