וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הסעודית: לפחות חמש נשים נעצרו כי נהגו

שבוע אחרי שעשרות נשים הפרו את החוק בפומבי וקיימו "יום נהיגה המוני", ללא תגובת השלטונות, חוזרת משטרת הממלכה לעצור נשים המפרות את חוקי השריעה, האוסרים עליהן לנהוג במכוניות

שלטונות ערב הסעודית עצרו אתמול (שלישי) לפחות חמש נשים, משום שעברו על החוק האוסר על נשים במדינה לנהוג בכלי רכב. כך הודיעה היום פעילת זכויות האדם הסעודית, אימאן אל-נפג'אן. לדבריה, הנשים נעצרו בזמן שנהגו במכוניות בעיר ג'דה שעל חוף ים סוף.

נושא נהיגת הנשים בערב הסעודית עלה לכותרות בחודש שעבר, עם מעצרה של מנאל א-שריף, אחת המנהיגות של תנועה פמיניסטית סעודית, הפועלת למען זכותן של הנשים לנהוג, משום שנהגה במכונית. לפני שבוע קיים הארגון הזה, הנקרא "Women2Drive", יום נהיגת נשים המוני, שבמסגרתו, בין היתר, נסעו כ-40 נשים בשיירה ברחובות הבירה ריאד. אז לא הגיבו השלטונות בשום צורה להפרת החוק הבוטה, ונראה כי כעת מגיעה התגובה הראשונה.

ערב הסעודית היא המדינה היחידה בעולם האוסרת על נשים לנהוג. חוקי התעבורה אמנם לא מתייחסים לעניין מפורשות, אך זו פרשנות מקובלת לחוקי השריעה האיסלמית, הנחשבים לחלק מהחוק בממלכה. לפי הפרשנות המקובלת, רק לגברים מותר לנהוג, ועל הנשים אף אסור להשתמש בתחבורה ציבורית, למעט מוניות. הפעם האחרונה שבה יצאה קבוצת נשים לנהוג בפומבי, עד השנה, הייתה ב-1990. הנשים נהגו אז כשעה ברחובות, נעצרו על ידי השלטונות ופוטרו מעבודתן לתקופה של שנתיים וחצי. לפני כשנתיים קראה הנסיכה הסעודית אמירה א-טוויל לאפשר לנשים לנהוג במכוניות. דבריה אמנם עוררו הד בעולם הערבי, אך עד כה לא הביאו לשינוי של ממש - גם לא בארצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully