וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: הרשות תפנה לאו"ם לקבלת הכרה במדינה

ניר יהב ופנחס וולף

27.6.2011 / 0:01

ההחלטה התקבלה בתום ישיבה שערך יו"ר הרשות אבו מאזן עם ההנהגה הפלסטינית. על פי ההצהרה שפורסמה, ההחלטה נובעת מרצון למדינה שחיה בשלום עם שכנותיה ו"מעודדת המאמצים לחידוש המו"מ"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

הרשות הפלסטינית החליטה אמש (ראשון) באופן רשמי לפנות לעצרת הכללית של האו"ם בחודש ספטמבר הקרוב כדי להשיג הכרה במדינה פלסטינית בגבולות 67' ולצרפה כחברה מן המניין לאו"ם. בהודעה שהתפרסמה בתום ישיבה של ההנהגה הפלסטינית בלשכתו של יו"ר הרשות אבו מאזן ברמאללה, נמסר כי ההחלטה התקבלה מתוך רצון להשיג שלום צודק וכולל שבמסגרתו תוקם מדינה עצמאית שחיה בשלום עם שכנותיה ומחויבת לכל ההסכמים הבינלאומיים.

ההנהגה הפלסטינית קראה בישיבתה לכל המדינות לתמוך בכוונה זו "אשר מעודדת את המאמצים לחדש את המשא ומתן". ההנהגה הבהירה עוד כי צעד זה אינו נוגד את הרצון לחדש את המגעים המדיניים אשר צריכים להיות מבוססים, לדבריהם, על יוזמת השלום, החלטות הקוורטט, על נאום הנשיא אובמה ועל הצהרות האיחוד האירופי. עוד הביעה ההנהגה הפלסטינית את הצורך בהמשך השקעת מאמצים למען השגת הסכם פיוס פנים-פלסטיני.

מוקדם יותר אתמול, במהלך הפגישה, אמר אבו מאזן כי "אם המשא ומתן ייכשל, אין מנוס מפנייה לאו"ם. עד כה לא הוצג בפניי שום מתווה מקובל לחידוש המשא ומתן על יסוד החלטות האו"ם, על בסיס פתרון שתי המדינות ותוך קבלת התחייבות להפסקת הבנייה בהתנחלויות. על כן, האופציה שלנו בספטמבר נותרה הפנייה לאו"ם וזאת כדי לקבל הסכמה להיות חברים במוסדות הבינלאומיים".

אתמול בבוקר התכנס פורום השמינייה לדון בנושא ההכרזה החד צדדית הצפויה. על רקע ביקור השליחים האמריקאים דניס רוס ודיוויד הייל, שנמצאים בימים אלה בישראל בניסיון להביא לחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. הגישה בקרב כמה מהגורמים בישראל עד כה, היתה שהפלסטינים מחפשים דרך לשגת מהכוונה לבקש מדינה בספטמבר. כעת, לאחר שהחליטו רשמית על נקיטת הצעד החד צדדי, מעניין יהיה לראות את הגישה הישראלית לעניין.

עוד בנושא:

אבו מאזן: "לא רוצים שאפנה לאו"ם? תנו חלופה אחרת"
ארדואן: "נסייע לפלסטינים להשיג הכרה באו"ם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully