וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתח בין סוריה לטורקיה בשיאו: נגמ"שים בגבול

23.6.2011 / 13:47

אתמול קרא שר החוץ הסורי לטורקיה "לשקול מחדש" את הביקורת שהטיחה במשטר אסד. הלילה נכנסו כוחות צבא סוריים לעיירות הגבול, יריות נשמעו ודגל טורקיה שהונף במקום הוחלף בזה הסורי

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

רק שלושה ימים לאחר שיצאה טורקיה בהצהרה כי היא מקציבה למשטר הסורי שבוע להפסיק את שפיכות הדמים ולאחר מכן - היא לא תעניק עוד לגיטימציה להנהגה הסורית, הרחיב הלילה (חמישי) נשיא סוריה, בשאר אסד, את ההתקפות הצבאיות על בני עמו וקידם את כוחותיו לאזור הגבול הטורקי. על גבעה במקום, עליה הניפו באחרונה פליטים נמלטים את דגל טורקיה, מתנוסס כעת שוב דגל סורי.

כוחות ביטחון סורים התקבצו באזור גבול טורקיה במהלך הלילה, כך סיפרו הבוקר עדי ראייה ופעילי זכויות אדם בסוריה. לפי הדיווחים, חיילים סורים מלווים בנגמ"שים וצלפים נכנסו לכפר חירבת אל-ג'וז, הסמוך לגבול המדינה עם שכנתה. בהמשך דיווחו תושבים גם על פשיטה צבאית על הכפר מנאח, שם דווח כי חיילים על נגמ"שים יורים במכונות ירייה ללא אבחנה. הכפר נמצא קילומטרים ספורים מדרום לגבול, וקילומטרים ספורים מצפון לעיר המרכזית חלב, השנייה בגודלה במדינה.

פליטים ממחוז אידליב שבצפון-מערב המדינה סיפרו כי משוריינים וחיילים נמצאים כעת במרחק של 500 מטרים מהגבול באזור הכפר חירבת אל ג'וז. צלם רויטרס שנמצא באזור הגבול, מהצד הטורקי, הבחין בשלושה חיילים סורים אוחזים בכלי נשק על גג בית בפסגתה של גבעה וכוחות נוספים נצפו מתקדמים לכיוונם. יריות נשמעו באזור אם כי לא היה ברור לאן כוונו.

יחסי סוריה-טורקיה על רקע ההתקוממות:
טורקיה לאסד: יש לך שבוע להפסיק שפיכות הדמים
ארדואן שוחח עם אסד: "הפסק הדיכוי האלים"
ארדואן מחריף את הטון: "סוריה מבצעת זוועות"
זרם של אלפי פליטים מסוריה לטורקיה

כוחות של צבא סוריה סמוך לגבול טורקיה, 23 ביוני 2011. רויטרס
רכבים משוריינים וחיילים נמצאים כעת במרחק של 500 מטרים מהגבול באזור הכפר חירבת אל ג'וז/רויטרס

בתוך כך, מאות פליטים סורים ממשיכים לזרום היום לטורקיה בניסיון לחמוק מהתקפות הצבא. פליט שנמלט לטורקיה, חוואי מג'יסר א-שורור, סיפר כי "הם רצים בבהלה. הם ראו מה קרה לכפרים שלהם". עדי ראייה אמרו כי הפליטים עברו את הגבול באזור חירבת אל ג'וז והגיעו סמוך לעיר הטורקית ג'ובאצ'י. אלפי פליטים הקימו מחנה בצידו הסורי של הגבול לאחר שברחו מהתקפות על הכפרים והערים בחלקים דרומיים יותר של סוריה, כעת גם שם הם נמצאים תחת איום.

יותר מ-10,000 פליטים כבר חצו את הגבול לטורקיה במהלך השבועיים האחרונים והם שוהים כעת בארבעה מחנות פליטים. המצב הנוכחי עורר גלי ביקורת מצד אנקרה על התנהלותה של סוריה ואתמול קרא שר החוץ של סוריה, וואליד מועלם, לטורקיה "לשקול מחדש" את תגובתה לנאום הרפורמות של הנשיא בשאר אסד.

לאחר הנאום, בו הבטיח אסד לערוך רפורמות שונות אך גם המשיך להאשים "מחבלים" ו"גורמים חיצוניים" בארגון המהומות הנמשכות זה יותר משלושה חודשים בארצו, אמר נשיא טורקיה עבדוללה גול כי הנאום "אינו מספיק", וכי "דרושים גם מעשים, לא רק מילים". מועלם הוסיף, במסיבת עיתונאים בדמשק, כי "סוריה חפצה ביחסים הטובים ביותר עם טורקיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully