וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ליברמן מנהל את משרדו כסניף של ישראל ביתנו"

פנחס וולף

20.6.2011 / 17:23

ההחלטה של משרד החוץ למנות את דניאל טאוב לתפקיד שגריר ישראל בלונדון, עוררה תרעומת בקרב ועד עובדי המשרד. "מדובר במינוי של עובד זוטר אשר מעולם לא שירת בחו"ל"

ועד עובדי משרד החוץ הגיב היום (שני) בחריפות על החלטת ועדת המינויים במשרד למנות את דניאל טאוב לתפקיד השגריר הבא של ישראל בלונדון. טאוב, שמשמש כסגן היועץ המשפטי של המשרד, מחליף בתפקיד את רון פרושאור, שמונה לשגריר ישראל באו"ם. בוועד העובדים של המשרד קיבלו בתדהמה את ההחלטה על מינויו של טאוב. הוועד פרסם הודעה בה נאמר כי "אנחנו מגנים בחריפות את המהלך בו ועדת המינויים בראשות סגן השר דני אילון התעלמה מעובדים מוכשרים של משרד החוץ ובחרה למנות עובד זוטר אשר מעולם לא שירת בחו"ל ולא ניהל צוות עובדים, כמקובל בשגרירויות ישראל בעולם".

עוד נאמר בהודעת הוועד כי "הדיפלומטיה בעולם המודרני הינה מקצוע נרכש, כאשר על עובד זוטר ללמוד את המקצוע בטרם הוא מתמנה לראש נציגות. בוודאי כאשר מדובר באחת הנציגויות המרכזיות של ישראל בעולם. המהלך לפיו שר החוץ מנסה לנהל את שירות החוץ כאילו מדובר בסניף של מפלגה פוליטית אינו מקובל ואיננו ראוי מבחינה ציבורית ומקצועית. בתקופה מורכבת זו מבחינה מדינית והסברתית מדינת ישראל צריכה שיהיה לה ייצוג בכיר, מנוסה ומקצועי אשר יוכל להתמודד עם האתגרים המדיניים הקשים העומדים לפתחנו".

בוועד הבטיחו כי בכוונתם להגן "על העובדים המוכשרים והמסורים של שירות החוץ, אשר מקדישים את מיטב מרצם ושנותיהם לייצג את מדינת ישראל ברחבי העולם. לא נרשה את דחיקתם תוך יצירת מצב של זילות בתפקידים הדיפלומטיים הבכירים בשירות החוץ. המהלך הלקוי ותוצאותיו נובעים מההתעקשות של הנהלת המשרד לא להציב תנאי סף סבירים למינוי עובדים לתפקידים בשרות החוץ, כפי שנדרש בדו"ח מבקר המדינה וכפי שמחייב המינהל התקין".

מנגד, בכירים אחרים במשרד החוץ אמרו בתגובה כי "מדובר במינוי של דיפלומט מקצועי. עובדי המשרד שאין להם אינטרס בעניין ולא ראו עצמם מועמדים מברכים על כך שלתפקיד כה בכיר מונה מינוי מקצועי מתוך המשרד. המתלוננים היו רגילים לכך שמינויים מתבצעים על פי פז"מ ולא על פי שכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully