וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן שיגרה בהצלחה לוויין מתוצרתה לחלל

ניר יהב

16.6.2011 / 0:13

הטלוויזיה באירן דיווחה כי אירן שיגרה בהצלחה את הלוויין "רסאד 1" שייצרה בעצמה. הטכנולוגיה המשמשת לשיגור לוויינים עשויה לשמש גם לשיגור טילים בליסטים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק)

אירן שיגרה אתמול (רביעי) בהצלחה לוויין מתוצרתה לחלל – כך דיווחה רשת הטלוויזיה האירנית בערבית "אל עלאם". בהודעה שפרסמה הרשת נטען, כי "אירן שיגרה את הלוויין "רסאד 1" (תצפית) שייצרה בעצמה. הוא נכנס למסלול סביב כדור הארץ". לפי הדיווח, הלוויין נישא על גבי טיל בשם "ספיר".

הטכנולוגיה הבליסטית שבאמצעותה משוגרים לוויינים לחלל יכולה לשמש גם בשיגור טילים, והדבר מעיד על שיפור נוסף ביכולת הצבאית של טהרן. באירן טוענים כי הלווין ישמש למטרות אזרחיות בלבד, ולתחזיות מזג אוויר".

אין זו הפעם הראשונה שאירן משגרת לוויין לחלל. לפני כשנה וחצי שיגרה טהרן טיל לנשיאת לוויינים לחלל וחשפה שלושה לוויינים חדשים מתוצרתה. לפני כשנתיים שיגרה אירן לחלל בפעם הראשונה לוויין מתוצרתה, לרגל 30 שנה למהפכה. היא טענה אז כי השיגור נועד למטרות תקשורת ומחקר.

בתוך כך, נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, קרא אתמול ליצירת ברית אסטרטגית של כמה ממדינות ברית המועצות לשעבר וסין, על מנת ליצור חזית איתנה נגד המערב. בנאום שנשא בקזחסטן תקף אחמדינג'ד את התוכנית להגנה מפני טילים של ארה"ב.

(עידכון ראשון: 20:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully