וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלי תקשורת במצרים: כך נראה "המרגל" הישראלי שנעצר

13.6.2011 / 7:59

לטענת השלטונות במצרים, הצעיר הישראלי שנעצר בקהיר בחשד לריגול שירת כחייל קרבי בצה"ל ואף נפצע במהלך מלחמת לבנון השנייה. במשרד החוץ בירושלים מכחישים בתוקף את הדיווחים

צילום מסך

(צילום: צילומי חובבים שהועלו ליוטיוב, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

התקשורת המצרית פרסמה הלילה (שני) תמונות של הצעיר הישראלי שנעצר לכאורה בקהיר בחשד לריגול לטובת ישראל. בתמונות נראה הצעיר, ששמו לטענת התקשורת המצרית הוא אילן חיים גרפל, בן 28, כשהוא משתתף במספר הפגנות במצרים לצד מפגינים מצרים ואף נושא שלט נגד נשיא ארה"ב ברק אובמה ובעד המהפכה המצרית. במשרד החוץ בירושלים מכחישים בתוקף את הדיווחים.

העיתון המצרי "אל-אהראם" דיווח הבוקר כי נתפסו ברשות הצעיר מחשב נייד וטלפונים סלולרים. עוד דווח כי משרד החוץ המצרי עדכן את שגרירות ישראל בקהיר בנושא וביקש ממנה למנות לו עורך דין.

במשרד החוץ מיהרו להכחיש את הדיווחים, ואמרו כי מדובר בתמונות מפוברקות. בנוסף, הביעו במשרד חשש כי השלטונות המצרים עצרו ישראלי - שהוא אזרח תמים. גורמים במשרד אמרו כי מדובר בנסיון נואש ליצור תדמית שלילית לישראל.

בתמונות אחרות שפורסמו, נראה "גרפל" על רקע מסגד אל-אקצא, ליד הפירמידות, במסגדים מפורסמים בקהיר, בשווקים לצד צעירים מצרים ואף במהלך שירותו הצבאי לצד חיילים נוספים וכשהוא נואם במלון המלך דוד. על פי הדיווחים בתקשורת המצרית, הפרקליטות במצרים החליטה להאריך את מעצרו של הצעיר שנעצר אתמול ב-15 יום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

על פי הדיווח בתקשורת המצרית, "גרפל" נעצר באחד המלונות המרכזיים בקהיר לאחר שהמודיעין הכללי המצרי קיבל לידיו מידע לפיו הצעיר הישראלי התבקש לגייס סייענים ולאסוף מידע על המתרחש במצרים. לטענת המצרים, "המרגל" הישראלי הסית צעירים מצרים לעורר מהומות, לזרוע אנרכיה ולעורר ריבים בין עדות במדינה.

לטענת השלטונות במצרים, הצעיר הישראלי שירת כחייל קרבי בצה"ל ואף נפצע במהלך השתתפות במלחמת לבנון השנייה בשנת 2006. על פי הדיווחים ממצרים, הצעיר כבר נחקר על ידי הפרקליטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully